Christian Bönnelyche blir marknadschef för live-shopping-företaget Mavshack Zellma

CHRISTIAN BÖNNELYCHE BLIR MARKNADSCHEF FÖR LIVE-SHOPPING-FÖRETAGET MAVSHACK ZELLMA

Vi har fått den bästa marknadschef vi kan tänka oss, med både stor erfarenhet och kreativitet," säger Mavshack Zellmas VD Pål Burman. "Vi är mitt i en pågående rekryteringsprocess av flera tunga namn från retail, försäljning och media för att bygga en långsiktig kvalitetsprodukt av live-shopping" säger Burman.

"Det här är nytt och roligt. Det blir en spännande utmaning att placera Zellma i fokus för välproducerad live-shopping," säger Bönnelyche. "Efter mer än 10 år i spelbranschen ser jag stora likheter med vad Evolution Gaming gjort för live-upplevelsen vad gäller spel och vad Zellma kan tillföra i live-känsla för e-handeln. Zellma tar live-shopping till en helt ny nivå kvalitets- och upplevelsemässigt." avslutar Bönnelyche. Han har tidigare varit marknadschef på bla Expressen, Unibet, Statoil och Q8.

Zellma grundades med visionen att skapa marknadens bästa live-shoppingupplevelse. PA Gullö, etablerat namn inom kommersiell TV, har skapat marknadens mest eleganta och kostnadseffektiva VR-studio tillsammans med produktionsbolaget NEP. Zellmas VD Pål Burman, med en bakgrund i svensk och amerikansk media, har tidigare blivit Super-gasell som VD för Sveriges snabbast växande företag.

"Zellma tar nu live-shopping till nästa nivå och skapar en unik live-shoppingupplevelse där erfarenhet och kompetens inom livestreaming, mjukvaruutveckling och produktion borgar för en spännande framtid inom området." säger Burman.

Stockholm den 4:e december 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:

VD Tommy Carlstedt

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2020-12-04.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen Mavshack Zellma AB, 24hTech International AB, Mavshack Movies AB och YourIT AB, Partner54 i Karlstad AB samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted