GPX Medical AB: GPX Medical genomför bolagspresentation på Swiss Nordic Bio 2021

GPX Medical AB (publ) kommer att genomföra en bolagspresentation under Swiss Nordic Bio, en samarbetspartner- och investerarkonferens för schweiziska och nordiska aktörer inom biotech- och läkemedelsindustrin. På konferensen kommer potentiella samarbetspartners och investerare till GPX Medical även att medverka.

Swiss Nordic Bio 2021 kommer att hållas digitalt den 10-11 februari. GPX Medical håller en företagspresentation och deltar i virtuella möten med andra deltagare. Bolagets huvudfokus är att nå ut till nya investerare och strategiska samarbetspartners.

"Swiss Nordic Bio är en mycket värdefull plattform för att kunna förmedla för potentiella samarbetsparters och investerare var GPX Medical befinner sig just nu, vilka större händelser vi har framför oss och hur vår produkt NEOLA[® ]kan förbättra den neonatala intensivvården. Jag ser fram emot spännande samtal och diskussioner med deltagare på konferensen. " säger Hanna Sjöström, vd för GPX Medical.

För ytterligare information, kontakta:

Hanna Sjöström, vd GPX Medical, tel: 0760-10 71 16, e-post: hs@gpxmedical.se

____________________________________________________________________________

GPX Medical AB (publ) utvecklar medicinteknisk utrustning för kontinuerlig övervakning av lungorna hos för tidigt födda barn. Omedelbar detektion av komplikationer ger möjlighet till tidig behandling och förbättrad vård.  Den patenterade teknologin är baserad på en spektroskopisk metod utvecklad vid Lunds universitet i Sverige. Metoden har även potential för diagnostik av bihålor. Bolaget grundades år 2016 som ett helägt dotterbolag till Gasporox AB (publ) och är noterat på NASDAQ First North Growth Market (ticker: GPXMED). Se mer på www.gpxmedical.se. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, tel: +46 (0)8-528 00 399, e-post: info@fnca.se