Mavshack lanserar ny SAAS-tjänst med inriktning mot webbsäkerhet

MAVSHACK LANSERAR NY SAAS-TJÄNST MED INRIKTNING MOT WEBBSÄKERHET

Mavshack lanserar ny tjänst för bättre säkerhet för företag som har hemsidor gjorda i WordPress. Ett stort säkerhetsproblem gällande hemsidor är att de inte uppdateras i rätt utsträckning och Mavshacks nya tjänst hanterar automatiskt uppdateringar åt kunderna. I denna tjänst erbjuds även andra säkerhetslösningar som bland annat back-up, säkra serverlösningar och olika grad av SSL. Tjänsten är en automatiserad SAAS, vilket innebär att kunderna betalar en månadsavgift löpande för att utnyttja Mavshacks tjänst.

Detta är den första tjänsten som är skapad för kunders behov inom enheten Mavshack X.

Tjänsten finns att nå via wpplus.recaptureit.se och fungerar över större delen av världen. Inledningsvis finns tjänsten på både svenska och engelska.

Stockholm den 10:e juni 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:
VD Tommy Carlstedt
Telefon 08 12451790

Denna information är sådan information som Mavshack AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10:e juni 2020 kl 11:15 CEST

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2020-06-10.pdf

Om Mavshack AB
Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen 24hTech, IPMovers, Mavshack Movies och Recapture IT, YourIT samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted