Analyst Group: Aktieanalys på NOSIUM - Undervärderad Venture Builder

Med Q3-rapporten presenterad står det klart att NOSIUM AB (publ) (”NOSIUM” eller ”Bolaget”) levererar tillväxt för 16:e kvartalet i rad, och, baserat på vad vi kan utläsa och dra för slutsatser från Daniel Ehdins VD-ord, finns det tecken på att detta kan fortsätta även under kommande kvartal. Med en kassa som dessutom uppgick till ca 5 MSEK vid utgången av september, räknar vi med att NOSIUM kommer att genomföra fler strategiska förvärv under 2022. Genom en Sum-of-the-Parts (SOTP)-värdering av nuvarande portföljbolag, i kombination med tillämpad substansrabatt, ser vi ett värde per aktie om 25,3 kr i ett Base scenario för NOSIUM.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på NOSIUM. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa analysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.

Source: MFN

spara