XP Chemistries intensifierar samarbete med bolaget Plegium AB

XP Chemistries AB har idag accepterat en order från svenska bolaget Plegium AB till ett värde om ca 200 kSEK med månadsvisa leveranser under hela 2022. Parallellt med detta levererar XP Chemistries även tidigare lagda ordrar till Plegium under det fjärde kvartalet 2021 för ett värde om ca 100 kSEK.

XP CHEMISTRIES INTENSIFIERAR SAMARBETE MED BOLAGET PLEGIUM AB

Plegium AB är ett innovativt svenskt bolag med teknik som sammankopplar en kombinerad självförsvarsspray och överfallslarm med mobilen så att meddelande skickas ut till larmcentral eller anhöriga direkt när produkten används. Produkterna säljs i mer än 20 länder och bolaget expanderar kontinuerligt till fler marknader. Bolaget grundades 2016 och all utveckling och tillverkning sker i egen fabrik i Surahammar. Mer info på https://www.plegium.se/

- Plegium levererar en premiumprodukt inom segmentet självförsvarssprayer och väljer därför XP Chemistries som leverantör av innehållet, säger Henrik Frisk, VD Plegium AB.

- Det är glädjande att Plegium väljer XP Chemistries som ny huvudleverantör för deras premiumprodukter eftersom vi ser stor potential i detta samarbete. Det är också ett styrketecken för vår högkvalitativa produkt och leder vägen för fler ordrar framöver, säger Erik Nelsson, VD XP Chemistries AB.

Certified Adviser

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 1550 och på e-post, ca@mangold.se.

Erik Nelsson, VD, XP Chemistries AB
E-post: en@xpchemistries.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
XP Chemistries pressmeddelande 2021 11 23 Plegium order.pdf

Om XP Chemistries AB

XP Chemistries avknoppades från Organofuel Sweden AB i maj 2021 i syfte att fokusera på kapsaicin och tillhörande verksamhet. Bolaget använder en unik och patenterad process att framställa kapsaicin från skogsråvaror, något som traditionellt har skett från chilifrukter. Detta medför en rad fördelar, bland annat att processen är hållbar, kapsaicinet får en mycket högre renhet, processen är kostnadseffektiv och enkel att skala upp. XP Chemistries huvudkontor ligger i Sundsvall. Mer info på https://www.xpchemistries.com/.

Source: beQuoted