Raybased Holding AB (publ): Stämmokommuniké

Vid extra bolagsstämma i Raybased Holding AB (publ) ("Raybased" eller "Bolaget") den 15 juni 2021, som med anledning av coronaviruset genomförts enbart genom poströstning med stöd av tillfälliga lagregler, fattades nedan angivna beslut. Samtliga beslut var i enlighet med framlagda förslag, vilka beskrivs i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på Bolagets webbplats.

a. Beslutades att entlediga nuvarande revisorn och att till ny revisor utse Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB med Magnus Thorling som huvudansvarig revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Bolagets nya verksamhetsinriktning till följd av de förvärv som offentliggjordes den 29 april 2021 har gjort det affärsmässigt befogat att byta revisor före nästkommande årsstämma.

b. Beslutades att bemyndiga den verkställande direktören att betala bolagets revisor enligt löpande räkning.

För ytterligare information om besluten hänvisas till kallelsen som finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.raybased.com.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 juni 2021 kl. 08:15 CEST.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Almquist VD, Raybased Holding AB (publ)
Telefon: +46 702 58 38 88
jonas.almquist@raybased.com

Fredrik Brodin, Styrelseordförande, Raybased Holding AB (publ)
fredrik@broville.se

Om Raybased Holding AB (publ)
Raybased är ett svenskt PropTech-bolag som erbjuder trådlösa tjänster för effektiv och användarvänlig fastighetsförvaltning. Tjänsterna bygger på användarvänlighet, visualisering och ett öppet trådlöst nätverk för fastighetsautomation och datainhämtning. Mjukvaruplattformen Raybased 2Way tillgängliggör data från fastigheten och från externa system direkt till fastighetsägarens olika system och applikationer. Raybaseds målsättning är att med digitaliserad fastighetsdrift öka lönsamheten, minska miljöpåverkan och förenkla vardagen för fastighetsägare. Bolagets aktie är listad på Nordic Growth Market (NGM). www.raybased.com