Tessin växer i Finland – står för 10 procent av plattformens utlåning

Stockholm, Sverige - Tessin Nordic Holding AB (publ) (NASDAQ: TESSIN) – Nordens ledande digitala investeringsplattform för fastighetsprojekt fortsätter växa i Finland som representerar cirka 10 procent av Tessins totala utlåningsvolym under 2021.

”Vi ser att Tessins erbjudande passar den finska marknaden väl varför vi fortsätter expandera vårt erbjudande av attraktiva investeringsprodukter samtidigt som vi tillhandahåller flexibla finansieringslösningar för den finska fastighetsmarknaden. Efterfrågan på lån via Tessin växer precis som i Sverige mycket kraftigt i Finland där jag kan konstatera att vi byggt en pipeline som väl motsvarar de mål vi satt för de kommande kvartalen” säger Heidi Wik, VD för Tessin Nordic Holding.

Under 2020 förvärvade Tessin en finsk investeringsplattform i syfte att bygga en kraftfull närvaro i Finland. Under 2021 har Tessin ökat tillväxttakten i Finland och hittills under året har plattformen förmedlat cirka 50 MSEK till finska fastighetsutvecklingsprojekt.

”Kapitalet har bland annat finansierat flera bostadsprojekt samt en padelhall. Vi är övertygade om att utvecklings- och tillväxtpotentialen i Finland är betydande och ser fram emot att fortsätta att utveckla Tessins erbjudande med fler attraktiva finansieringsprodukter." konstaterar Heidi Wik.

I Tessins återkommande investerarundersökning uppgav 47,7 procent av Tessins medlemmar att de var intresserade av att investera på den finska fastighetsmarknaden.

Source: MFN