UPPDATERING VERTICAL VENTURES HALVÅRSSRAPPORT 1 JANUARI - 30 JUNI 2020

I den halvårsrapport som publicerades den fjärde augusti 2020 blev sidbrytningarna olyckliga och en del av ett stycke kom därför bort. Nu finns en uppdaterad version av Halvårsrapporten 1 januari - 30 juni 2020 tillgänglig på investor.verticalventures.se.

Den del som fattades i den tidigare publicerade versionen var på sidan 5:

"Vertical Ventures har sålt aktier i Transiro Int. för att betala historiska skulder och skapa utrymme att agera framåt. I och med likviden som denna försäljning inbringat finns det inget behov i närtid för eventuell nyemission för driften av bolaget. Bolaget har dessutom kvar ca 3 M SEK (efter tidigare amortering) av det lånelöfte som Crafoord Capital Partners AB (fd. City Capital Partners AB) har utfäst till bolaget"

Stockholm 2020-08-06

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonas Litborn, VD, Vertical Ventures AB (publ)

E-post: info@verticalventures.se

Hemsida: http://investor.verticalventures.se

Denna information är sådan information som Vertical Ventures AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 augusti 2020 kl. 09:30 CET.

Kort information om Vertical Ventures AB (publ)

Vertical Ventures affärsidé är att genom egna projekt och aktivt delägarskap driva projekt och bolag inom olika marknadsvertikaler inom lojalitet.

Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market och Mangold Fondkommission är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550, E-mail; ca@mangold.se, www.mangold.se http://www.mangold.se.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
VVEN-PM-2020-08-06.pdf
DELARSRAPPORT Q2-2020 Final.pdf