K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB: K2A publicerar årsredovisning för 2021

K2A Knaust & Andersson Fastigheter publicerar idag sin årsredovisning för 2021. Årsredovisningen finns nu tillgänglig på bolagets webbplats: www.k2a.se.

- 2021 blev ett av K2A:s starkaste år hittills. Mycket har hänt på kort tid, samtidigt som bolaget står stadigt positionerat för fortsatt snabb tillväxt, säger Johan Knaust, vd på K2A.

K2A överträffade under 2021 sina operationella mål. Driftsöverskottet uppgick till 184 Mkr, en ökning med 32 procent. K2A:s finansiella mål innebär att driftsöverskottet ska öka med minst 25 procent i genomsnitt per år. Det ökade driftsöverskottet och värdeförändringarna innebar att årets resultat uppgick till 756 Mkr, vilket är en ökning med 245 procent från resultatet för 2020 som uppgick till 219 Mkr.

Det starka resultatet för 2021 innebar att det långsiktiga substansvärdet per stamaktie (EPRA NRV) ökade med 55 procent. K2A:s tillväxtmål är att det långsiktiga substansvärdet, i genomsnitt, ska växa med minst 20 procent per år.

Informationen är sådan som K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-04-01 06:00 CET.

spara
1090kr