Hedin Mobility Group bygger en helt ny Ford-anläggning i Borås

Hedin Mölndal Bil AB, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group AB (publ), har gett i uppdrag till Castellum AB att bygga en helt ny Ford-anläggning på Tvinnaregatan i Brämhult, Borås.

Den nya anläggningen blir en fullserviceanläggning och kommer erbjuda försäljning och service av nya och begagnade Ford person- och transportbilar. Beräknad inflyttning är under andra kvartalet 2023.

Hedin Mölndal bil AB levererade cirka 6,800 nya Ford under 2021, och hade en total omsättning om 2,9 mdkr inklusive verkstadstjänster.

”Det känns extra roligt att få bygga en helt ny Ford-anläggning i Borås där Anders Hedin och hans far Ingemar startade sin verksamhet 1985, det blir en extra krydda. Jag själv varit verksam i Borås och vet lite mer om marknaden där. Hedin Mölndal Bil har just nu 15 dedikerade Ford-anläggningar i Sverige och är i en stark tillväxtfas. Borås med sin närhet till Göteborg kommer att komplettera den västra regionen på ett utmärkt sätt.” – Anderz Larqvist, VD Hedin Mölndal Bil AB.

”Det känns fantastiskt roligt att Ford Hedin Bil satsar på att bygga nytt i Borås. Fastigheten som vi utvecklar tillsammans med Ford Hedin Bil kommer att byggas med hållbarhet i fokus genom välavvägda val för energi, material och inomhusklimat. Helt i linje med Castellums höga ambitioner kring hållbarhet. Fastigheten kommer att miljöcertifieras med Miljöbyggnad Silver”, säger Anna Grundström Ahlqvist, Affärsområdeschef för Castellum Borås.

Source: MFN