Vertical Ventures (Arcane Crypto) offentliggör bolagsbeskrivning inför fortsatt handel på Nasdaq First North Growth Market

VERTICAL VENTURES (ARCANE CRYPTO) OFFENTLIGGÖR BOLAGSBESKRIVNING INFÖR FORTSATT HANDEL PÅ NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET

Vertical Ventures AB (publ) ("Vertical Ventures") offentliggjorde den 4 december 2020 att bolaget erhållit ett villkorat godkännande för fortsatt handel med Vertical Ventures aktie på Nasdaq First North Growth Market.

Vertical Ventures publicerar idag den bolagsbeskrivning som styrelsen för Vertical Ventures har upprättat med anledning av det aktieöverlåtelseavtal med majoritetsägarna i Arcane Crypto AS ("Arcane") gällande förvärv av samtliga aktier i Arcane genom ett så kallat omvänt förvärv ("Arcane-transaktionen") som offentliggjordes den 8 augusti 2020.

Bolagsbeskrivningen finns tillgänglig på Vertical Ventures hemsida, investor.verticalventures.se.

Vertical Ventures har kallat till extra bolagsstämma att hållas den 11 januari 2020 för att godkänna Arcane-transaktionen.

Bolagsbeskrivningen utgör inte ett prospekt, har inte godkänts av Finansinspektionen och innehåller inget erbjudande om teckning av bolagets aktier eller andra finansiella instrument i Sverige eller i någon annan jurisdiktion. Bolagsbeskrivningen innefattar bland annat, men är inte begränsat till, information om bolagets verksamhet, marknad, finansiella ställning, risker samt information om föreslagen styrelse, ledning och bolagsstyrning.

Stockholm 2020-12-21

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonas Litborn, VD, Vertical Ventures AB (publ)

E-post: info@verticalventures.se

Hemsida: http://investor.verticalventures.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Vertical Ventures Pressrelease 2020-12-21.pdf

Kort information om Vertical Ventures AB (publ)

Vertical Ventures affärsidé är att genom egna projekt och aktivt delägarskap driva projekt och bolag inom olika marknadsvertikaler inom lojalitet.

Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market och Mangold Fondkommission är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550, E-mail; ca@mangold.se, www.mangold.se http://www.mangold.se.

Kort information om Arcane Crypto AS

Arcane Crypto utvecklar och investerar i projekt med fokus på bitcoin och digitala tillgångar. Ett viktigt fokusområde är att utnyttja en digital valuta för att underlätta bättre och mer effektiva gränsöverskridande betalningar. Arcane har ambitionen att bli en ledande aktör inom digital valutahandel genom tillväxt i befintlig verksamhet i takt med att marknaden mognar samt parallellt med nya investeringar i avancerade projekt, förvärv och samarbeten. För mer information, hänvisas till www.arcane.no

Source: beQuoted