Valoe Oyj ja Sono Motors GmbH yhteistyön seuraavaan vaiheeseen: Osapuolet ovat sopineet aurinkosähkökomponenttien teollistamisesta Sono Motorsin Sion-sähköauton sarjatuotantomallin hyväksyttämisprosessia varten. Neuvottelut näiden aurinko

Valoe Oyj        Sisäpiiritieto 22.3.2022 klo 09.50

Valoe Oyj ja Sono Motors GmbH yhteistyön seuraavaan vaiheeseen: Osapuolet ovat sopineet aurinkosähkökomponenttien teollistamisesta Sono Motorsin Sion-sähköauton sarjatuotantomallin hyväksyttämisprosessia varten. Neuvottelut näiden aurinkosähkökomponenttien sarjatuotannosta on aloitettu.

Valoe Oyj (“Valoe”) ja Sono Motors GmbH (“Sono Motors”) ovat kehittäneet yhteistyössä Sono Motorsin itselataavaan Sion-sähköautoon integroitavia aurinkosähkökomponentteja. Viimeisen vuoden aikana Valoe on toimittanut näitä komponentteja Sono Motorsin prototyyppiautohin.

Valoe ja Sono Motors ovat nyt sopineet aurinkosähkökomponenttien valmistuksen teollistamisesta, ja Sono Motors on valinnut Valoen toimittajaksi Sionin kehitysohjelman seuraavaan vaiheeseen: Sionin sarjatuotantomallin hyväksyttämisprosessiin tarvittavien autojen valmistamiseen. Tämä vaihe alkaa välittömästi. Hyväksyttämisvaiheen aikana Valoe ja Sono Motors tekevät lopulliset suunnitelmat tarvittavista tuotantolaitteista ja testaavat aurinkosähkökomponenttien massavalmistusvaiheet.

Valoe ja Sono Motors ovat aloittaneet neuvottelut massatuotantosopimuksesta, jossa on tarkoitus sopia aurinkosähkökomponenttien toimituksista noin 257.000 Sion-autoon seuraavien seitsemän vuoden aikana.

Mathieu Baudrit, Sono Motorsin Group Lead Solar Technology: “Meistä on hienoa tehdä yhteistyötä pitkäaikaisen kumppanimme Valoen kanssa ajoneuvomme sarjatuotantomallin hyväksyttämisessä. Tämä on merkittävä askel maailman ensimmäisen edullisen aurinkosähköauton tuomiseksi kenen tahansa saataville.”

Iikka Savisalo, Valoe Oyj:n toimitusjohtaja: “Olemme valmiita lunastamaan Sono Motorsin meille asettamat odotukset.”

Mikkelissä 22.3.2022
Valoe Oyj

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Iikka Savisalo, Valoe Oyj
p. 0405216082
email: iikka.savisalo@valoe.com

Sono Motors on liikkumisen vallankumouksen uranuurtaja tavoitteenaan aurinkosähköistää jokainen ajoneuvo. Sen käänteentekevä aurinkosähköteknologia on kehitetty mahdollistamaan aurinkosähkön saumaton integrointi kaikentyyppisiin ajoneuvoihin hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi ja ilmastoystävällisen liikkumisen mahdollistamiseksi. Sono Motors kehittää maailman ensimmäistä massamarkkinoille tarkoitettua aurinkosähköautoa, Sionia.

Valoen toimiala muodostuu uusiutuvaan energiaan, erityisesti aurinkosähköön, liittyvistä sovellutuksista. Valoe myy sen omaan teknologiaan pohjautuvaa automaattista aurinkosähkömodulien valmistustekniikkaa, modulien valmistuslinjoja, moduleita sekä modulien avainkomponentteja. Valoen pääkonttori on Mikkelissä.

Jakelu:

Source: GlobeNewswire