Starbreeze AB: Tobias Sjögren utsedd till ordinarie verkställande direktör i Starbreeze

24 mars 2021 | 08:00 CET

Styrelsen i Starbreeze har utsett Tobias Sjögren till ordinarie verkställande direktör i Starbreeze. Tobias Sjögren har sedan oktober 2020 varit tillförordnad verkställande direktör och sedan 2019 styrelseledamot i bolaget. Han kvarstår i styrelsen till och med årsstämman 2021.

"Tobias har gjort ett fantastiskt arbete sedan han med kort varsel gick in som VD och har snabbt säkrat ett co-publishingavtal kring PAYDAY 3 vilket är ett viktigt steg för att fortsätta utveckla Starbreeze till ett än mer framgångsrikt IP-fokuserat bolag. Samtidigt har han implementerat en struktur och organisation i bolaget för att bättre kunna möta framtiden och styrelsen är övertygad om att han är rätt person att leda vårt talangfulla team när vi nu går in i en ny spännande fas i bolagets utveckling. I tillägg till att göra PAYDAY 3 till ett spel i världsklass har Tobias också uppdraget att utveckla PAYDAY IP:et vidare samt undersöka möjligheterna till att lägga till nya IP:n till vår portfölj.", säger Torgny Hellström, styrelseordförande i Starbreeze.

Tobias Sjögren var tidigare VD för White Wolf Entertainment och har innehaft ledande positioner på bland annat Paradox Interactive, Stardoll och den internationella agentfirman DDM Agents. Han var även chef för DICE Stockholms studio under tiden det första Battlefield-spelet lanserades.

"Jag ser fram emot att fortsätta arbeta med alla fantastiska talanger på bolaget och samtidigt utveckla och driva det operativa arbetet. Starbreeze befinner sig i ett mycket spännande läge, PAYDAY 2 utvecklas bra och med co-publishingavtalet för PAYDAY 3 på plats befäster vi ytterligare vår starka position inom first-person shooter co-op spel.", säger Tobias Sjögren, VD på Starbreeze.