Safello Wallet öppnar upp för publik beta

Stockholm, 27 september 2021 | Svenska fintechbolaget Safello (https://safello.com/sv/) meddelade idag att den kommande produkten Safello Wallet övergår från sitt privata betaprogram till att öppnas upp för externa användare. Detta görs efter en period av framgångsrika tester och optimeringsarbete baserat på feedback från pilotanvändare.

Safello Wallet öppnar ett helt nytt kundsegment. Personer som är nya på kryptomarknaden kan gå från noll (dvs. inga tidigare innehav, ingen kryptoplånbok och inga förkunskaper), till att köpa Bitcoin eller Ethereum på några sekunder. Allt som behövs är att verifiera sin identitet med Mobilt BankID och betala med Swish. Tillgångarna kan tas emot och lagras säkert i Safello Wallet som bygger på teknologi från Fireblocks, den branschledande säkerhetsplattformen för kryptovalutor och digitala tillgångar.

Betainbjudningar till Safello Wallet distribueras via bolagets officiella Discord (https://discord.com/invite/bfk2U8AXvK), med start idag den 27 september 2021.

Johan Edin, CFO Safello, press@safello.com

Corpura Fondkommission AB, info@corpura.se,+46 722 52 34 51

Safello är en prisbelönt mäklartjänst av kryptovalutor. Bolaget erbjuder ett säkert sätt att köpa och sälja kryptovalutor i sömlösa transaktioner och marknadsledande hastigheter. Safello är registrerat som en finansiell institution vid Finansinspektionen sedan 2013.

spara
1090kr