Ovzon AB: Ovzon får första order från Airbus

Ovzon har säkrat en första order på satellittjänster från Airbus, för en kund i Storbritannien. Tjänsten löper under 12 månader och startar februari 2021.

Ovzon och Airbus ingick ett samarbete i april 2020 för att tillsammans marknadsföra och sälja Ovzons högpresterande satellittjänst som bl.a. inkluderar mobila satellitterminaler och förstklassig support. Denna nya order för en kund i Storbrittanien är den första ordern från Airbus.

Airbus Defence & Space är en ledande systemintegratör som tillhandahåller avancerad, säker, satellit-kommunikation och nätverkstjänster. Airbus levererar flexibla, säkra lösningar för myndigheter, försvar och NGOer med en tjänst som omfattar hög bandbredd, avancerade terminaler och ledande nätverkslösningar.

"Vi är glada över att säkra denna första order för en av Airbus krävande kunder och stolta över deras förtroende för vår högpresterande tjänst. Vi ser fram emot att leverera och framöver utöka vårt erbjudande till deras kunder", säger Magnus René, VD för Ovzon.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se,är bolagets Certified Adviser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus René, VD
mre@ovzon.com