Alimak Group AB: Alimak Group utser Annika Haaker till Chief People & Culture Officer

När Alimak Group presenterade New Heights-programmet i oktober, tillkännagavs den nyinrättade Chief People & Culture Officer-funktionen. Koncernen är nu glad att meddela att Annika Haaker kommer tillträda rollen.

Annika Haaker är för närvarande Group HR Director för HL Display. Under sin tid i HL har hon varit en del av resan med att utveckla organisationen, liksom den globala HR-funktionen, implementera nya värderingar, verktyg, system och ledande förändring. Hon har 20+ års erfarenhet av att leda HR i internationella börsnoterade företag inklusive Global Director of Talent & Development för Nobia och Nasdaq.

"Jag är väldigt över glad att välkomna Annika Haaker till Alimak Group. Den omfattande erfarenhet hon kommer bidra med i rollen som Chief People & Culture Officer hjälper oss att driva kompetens inom medarbetarutveckling och att säkerställa en motiverande, högpresterande företagskultur som baseras på våra kärnvärden," säger Ole Kristian Jødahl, vd Alimak Group.

Annika kommer att ingå i koncernledningen och börja senast i mitten av maj 2021.

För mer information, vänligen kontakta:
Ole Kristian Jødahl, vd, +46 8 402 14 40
Mathilda Eriksson, Investor Relations and Group Communications Manager, +46 8 402 14 41

Om Alimak Group
Alimak Group är en världsledande leverantör av vertikala transportlösningar för professionellt bruk. Med en global räckvidd som sträcker sig över 100 länder erbjuder koncernen vertikala transportlösningar som tillför kundvärde genom ökad säkerhet, produktivitet och resurseffektivitet. Alimak Groups produkter och servicelösningar säljs under varumärkena Alimak, CoxGomyl, Manntech, Avanti och Alimak Service. Koncernen har en installerad bas på cirka 70 000 hissar, plattformar, servicehissar och byggnadsunderhållsenheter runt om i världen. Koncernen grundades i Sverige 1948 och har sitt huvudkontor i Stockholm, 11 produktions- och monteringsanläggningar i 8 länder och 2 300 anställda runt om i världen. www.alimakgroup.com