Corem Property Group: Corem emitterar ytterligare gröna obligationer om 200 mkr

Corem har idag framgångsrikt utökat sitt gröna obligationslån med förfall i april 2024 om 200 mkr. Obligationerna emitteras på kurs 100,75% av nominellt belopp vilket motsvarar en rörlig ränta om STIBOR 3m + 3,24 % till första möjliga inlösendag. Obligationslånet har ett rambelopp om 2 000 mkr av vilket 1 400 mkr nu är utnyttjat. Corem kommer att ansöka om notering av obligationslånet på Nasdaq Stockholm företagsobligationslista för hållbara obligationer.

Emissionslikviden kommer att användas i enlighet med Corems gröna ramverk vilket innebär finansiering eller refinansiering av gröna fastigheter samt investeringar i energieffektiviseringar.

Nordea har varit finansiell rådgivare i samband med obligationsemissionen, medan Walthon Advokater har varit legal rådgivare.