AppSpotr AB: Appspotr AB: förvärv av svenskt bolag med Sri Lankesiskt dotterbolag

Appspotr har nu genomfört förvärvet av ett svenskt bolag med ett Sri Lankesiskt dotterbolag med utvecklare för en maximal köpeskilling på 3 miljoner kronor.

Appspotr har 2021-09-08 kommunicerat att man ingått ett villkorat avtal med Bobby Spencer, ägaren av konsultbolaget Twire Ltd, om förvärv av ett nybildat svenskt bolag som i sin tur kommer äga ett dotterbolag i Sri Lanka. Villkoren för förvärvet har nu blivit uppfyllda och Appspotr förvärvade idag från Spencer Ventures AB samtliga aktier i APTR SL AB som i sin tur äger ett Sri Lankesiskt dotterbolag med 7 anställda utvecklare. Köpeskillingen är maximalt 3 miljoner kronor varav 2,15 miljoner erlagts kontant den 6 december 2021. 350 000 kronor erläggs den 8 september 2022 genom antingen kontant betalning eller genom kvittningsemission (enligt vad Appspotr beslutar). 500 000 kronor erläggs den 5 december 2022 och då ska 350 000 kronor erläggas kontant och 150 000 kronor ska erläggas antingen kontant eller genom kvittningsemission (enligt vad Appspotr beslutar). De två betalningarna som ska ske 2022 är beroende av att särskilda villkor då är uppfyllda. Genom förvärvet får Appspotr dels ett större team av egna och välbeprövade utvecklare, dels en möjlighet att rekrytera ytterligare srilankesiska utvecklare. Genom förvärvet förväntas Appspotr därför på sikt effektivisera organisationen och kostnaderna för utveckling.

spara
1090kr