Willhem växer med förvärv av bostäder i Malmö

Willhem utökar sitt fastighetsbestånd genom förvärv av ytterligare 135 hyreslägenheter som ska uppföras i kvartersstaden Sorgenfri i Malmö. Överenskommet fastighetsvärde är 294 Mkr och säljare är Fastighets AB Trianon.

Affären innefattar etapp 2 i ett större projekt. Etapp 2 innehåller 135 hyreslägenheter och bostadsarean uppgår till 6140 kvadratmeter.  Willhem kommer att ta över projektet när bostäderna är färdigställda, vilket beräknas ske etappvis under 2026-2027. Byggnaderna kommer att uppföras av Peab i enlighet med Miljöbyggnad Silver.
Willhem har tidigare förvärvat etapp 1 i projektet, som omfattar 256 hyreslägenheter, därför är det naturligt att förvärva även etapp 2.  Totalt innefattar båda etapperna 391 hyreslägenheter med ett fastighetsvärde om 822 Mkr.

− Sorgenfriområdet är ett spännande stadsutvecklingsprojekt i Malmö med stora möjligheter att bli något unikt. Vårt bestånd i Malmö har förändrats genom åren och vi närmar oss nu 2000 lägenheter med attraktiva bostadslägen på orten, säger Willhems vd Mikael Granath.

Kontakt:
Mikael Granath
Vd, Willhem
E-post: mikael.granath@willhem.se
Tfn: 0705 77 15 84

Peter Malmén
Finansdirektör, Willhem
E-post: peter.malmen@willhem.se
Tfn: 0705 68 31 83

Denna information är sådan som Willhem AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juli 2022 klockan 08.00.

spara
1090kr