Quartiers Properties AB: Teckningskurs för utnyttjande av teckningsoptioner har fastställts

Teckningskursen för teckning av nya stamaktier med teckningsoptioner av serie 3 (TO3) har fastställts till 3,67 SEK per stamaktie. Quartiers Properties AB (publ) ("Quartiers" eller "Bolaget") har producerat en informationsbroschyr som ger mer information om villkoren för inlösen och en kort uppdatering för hur det tredje kvartalet löpt på hittills. Broschyren kommer att skickas till samtliga aktieägare och teckningsoptionsinnehavare via post men finns även tillgänglig på bolagets hemsida www.quartiersproperties.se.

Totalt finns det 3 291 624 teckningsoptioner av serie TO3 2020/2021. En (1) teckningsoption berättigar innehavaren att teckna en (1) ny stamaktie i Bolaget under perioden från och med den 17 augusti 2021 och till och med den 31 augusti 2021. Vid fullt utnyttjande kan Bolaget komma att tillföras cirka 12 miljoner kronor.