Förändring i AroCells ledning

AroCell meddelar idag att professor Gunnar Steineck har utsetts till interims Chief Medical Officer på AroCell. Gunnar har en lång erfarenhet som urolog/onkolog och ha tidigare varit styrelsemedlem i AroCell. Gunnar tillträder tjänsten den 6 augusti, 2020.

”Jag är mycket glad att Gunnar knyts närmare företaget. Hans erfarenheter och kunskaper inom onkologi och urologi är mycket värdefulla för AroCell och Gunnar har tidigare haft ett betydande bidrag i sin roll som styrelsemedlem och inom specifika konsultuppdrag”, säger Michael Brobjer, VD på AroCell.

AroCell meddelar samtidigt att man kommit överens med nuvarande CMO, Cecilia Ahlin att hon avslutar sin anställning som CMO. Cecilia började sin anställning hos AroCell den 1 maj och har under sommaren varit tjänstledig på egen begäran. Vi önskar Cecilia lycka till i hennes fortsatta kliniska arbete.

Source: MFN