HEBA: Heba blir delägare i Colive

Heba blir 11-procentig delägare i Colive genom nyemission. Colive är en av Sveriges första operatörer av delningsboende genom så kallade coliving-hubbar.

- Med Colive kan vi på Heba erbjuda en ny och social boendeform för unga vuxna. Med coliving hamnar du naturligt i en gemenskap genom ditt boende. Att vara med i utvecklingen av coliving känns både spännande och helt rätt. Bostadssituationen för unga idag är svår. Det här är ett sätt att möta behoven, säger Patrik Emanuelsson vd Heba.

- Nu kan vi ta ytterligare steg med vår ambitiösa tillväxtplan och produktinnovation för att vara en del av att lösa bostadsbristen för unga vuxna i Sverige. Det är viktigt för oss att jobba med strategiska investerare som delar våra värderingar och jag är därför stolt över att kunna välkomna ännu en sådan långsiktig fastighetsaktör som delägare, säger Katarina Liljestam Beyer, CEO och medgrundare av Colive.

Colive erbjuder nya smarta delningslägenheter för personer 20-35 år. Hyresgästen har sitt eget privata rum och lever samtidigt på stora ytor och delar vardagen med andra som vill få ut samma sak av sin boendeupplevelse.

Hyresgästerna har tillgång till ett möblerat och modernt hem med gemensamma ytor som tillhör husets alla colivers. Det innebär mer plats för att umgås, jobba eller plugga.