Goodbye Kansas levererar VFX till musikvideo regisserad av Simon Stålenhag

Bublar Groups dotterbolag Goodbye Kansas har levererat Visuella effekter (VFX) till musikvideon ”Geronimo” med Duvchi featuring Nadia Nair. Videon är regisserad av den hyllade konstnären och författaren Simon Stålenhag.

Videon med ”Geronimo” är Simon Stålenhags regidebut. Produktionen har varit ett nära samarbete mellan honom och Goodbye Kansas team för att förverkliga sin vision. Goodbye Kansas skapade en rad visuella effekter till videon – inklusive en mängd forntida varelser som lockas till liv under filmens gång.

-Simon är en av sin generations främsta konstnärer inom sin genre och det har varit en ära att jobba med honom. Vi har dessutom flera nya samarbeten på gång, säger Tom Olsson, Executive Producer på Goodbye Kansas.

Simon Stålenhag ligger bland annat bakom böckerna ”Flodskörden” (”Things from the Flood”), ”Passagen” (”The Electric State”) och ”Ur Varselklotet” (”Tales from the Loop”) – som låg tillgrund för en hyllad dramaserie med samma namn på Amazon tidigare i år.

Se videon här: https://youtu.be/spRwqlF6O8w

För mer information kontakta:
Tom Olsson, Exekutiv Producent Goodbye Kansas
e-mail: tom.olsson@goodbyekansas.com, telefon: +46 (0) 70 783 33 55

Peter Levin, VD och grundare Goodbye Kansas, email:
peter.levin@goodbyekansas.com Telefon: +46 (0) 73 041 63 93

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är Nordens ledande noterade bolag inom XR-teknologi och visualisering. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.

Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. och industri. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl Infinite Entertainment), Sayduck, Virtual Brains och Vobling, Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i Helsingfors, Manila, London och Los Angeles. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

In essence, Bublar Group will change the game. We change how we Work, Shop, and Play

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN