NOSIUM inleder samarbete med estimattjänsten Pinpoint

NOSIUM har inlett samarbete med estimatplattformen Pinpoint Estimates för att fånga upp de bredare marknadsförväntningarna kring framtida utfall inför helårs- och delårsrapporter. Samarbetet inleds idag 1 februari och pågår under hela 2022.

Genom Pinpoint kan både investerare och bolag kontinuerligt få sammanställningar av bredare marknadsförväntningar och därigenom få insikter om hur aktieägare tar emot och uppfattar händelser kring bolaget. Samarbetet inleds idag, vilket innebär att investerare och aktiesparare via ett gratis konto hos Pinpoint Estimates kan bidra med sin förväntansbild inför NOSIUM:s kommande rapporter och därmed få tillgång till övriga användares estimat om kommande rapporter.

- ”NOSIUM har sitt i särklass mest spännande år sedan starten framför sig och vi har ett tydligt fortsatt fokus på att bibehålla en högtillväxttakt. Vi har även som målsättning att bli fler aktieägare och en del av det arbete kommer kunna underlättas genom att vi får en bättre inblick i aktiemarknadens förväntningar. Jag hoppas våra delägare tycker detsamma och tar en minut och registrerar ett konto på Pinpoint Estimates och lägger sitt första estimat inför vår kommande Q4 rapport som släpps den 24 februari”, säger Daniel Ehdin, VD på NOSIUM.

- ”Det är oerhört glädjande att NOSIUM känner ett stort ansvar och är engagerade för att skapa positiva förutsättningar för investerarnas beslutsprocesser och bolagets fortsatta kommunikationsarbete för bästa möjliga resa framåt med sina aktieägare”, säger Robin Berglund, CRO på Pinpoint.

NOSIUM ABs (publ) aktie är noterad under kortnamnet NOSIUM.

Source: MFN

spara