Quartiers Properties AB: Utfallet av utnyttjande av teckningsoptioner TO3 summeras till ett högt deltagande om cirka 92%

Quartiers Properties AB (publ) ("Quartiers" eller "Bolaget") summerar utfallet avseende utnyttjande av teckningsoptioner serie TO3 till cirka 92 procent.

Det innebär att 3 030 183 teckningsoptioner har nyttjats och att antalet stamaktier i Bolaget kommer att öka med motsvarande antal från 51 754 520 till 54 784 703 och att Quartiers tillförs cirka 11,1 MSEK. Slutlig utspädningseffekt efter utnyttjande av teckningsoptionerna uppgår till 4,9 procent avseende kapital och 5,5 procent avseende röster.

De teckningsoptioner som har nyttjats har nu omvandlats till interimsaktier. De kommer att konverteras till vanliga stamaktier så snart emissionen har registrerats hos Bolagsverket.