GPX Medical AB: Ändring i styrelsen

GPX Medicals styrelseledamot Tore Gimse har meddelat bolaget att han lämnar styrelsen då han inte längre är verkställande direktör för bolagets huvudägare Norsk Elektro Optikk AS. Tore Gimse har arbetat i styrelsen sedan bolaget grundades 2016 och bolaget tackar honom för hans engagemang genom åren. En valberedning är tillsatt och kommer att lämna ett förslag till stämman.

För ytterligare information, kontakta:

Hanna Sjöström, vd GPX Medical, tel: 0760-10 71 16, e-post: hs@gpxmedical.se

GPX Medical AB (publ.) utvecklar medicinteknisk utrustning för kontinuerlig övervakning av lungorna hos för tidigt födda barn. Omedelbar detektion av komplikationer ger möjlighet till tidig behandling och förbättrad vård.  Den patenterade teknologin är baserad på en spektroskopisk metod utvecklad vid Lunds Universitet i Sverige. Metoden har även potential för diagnostik av bihålor. Bolaget grundades år 2016 som ett helägt dotterbolag till Gasporox AB (publ.) och är noterat på NASDAQ First North Growth Market (ticker: GPXMED). Se mer på www.gpxmedical.se. Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, tel: +46 (0)8-684 211 10, e-post: adviser@eminova.se