1515

Volvo Cars gör u-sväng – byter försäljningsstrategi

Volvo Cars nya elbil C40 skulle bara säljas online, men företaget har backat och nu säljs den även hos Volvohandlarna.

Flera återförsäljare har också kört kampanjer för att sätta fart på den tröga elbilsförsäljningen. Fyrhjulsdrivna XC40 är till och med slutsåld till nästa sommar.

Johan Ahlberg, ägare och vd för Ahlberg Bil samt ordförande för Volvohandlarföreningen.
Johan Ahlberg, ägare och vd för Ahlberg Bil samt ordförande för Volvohandlarföreningen.Foto:Emma Bourne / Carl-Johan Lejland

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?