Annons

Volvo Cars gör u-sväng – byter försäljningsstrategi

Volvo Cars nya elbil C40 skulle bara säljas online, men företaget har backat och nu säljs den även hos Volvohandlarna.

Flera återförsäljare har också kört kampanjer för att sätta fart på den tröga elbilsförsäljningen. Fyrhjulsdrivna XC40 är till och med slutsåld till nästa sommar.

Johan Ahlberg, ägare och vd för Ahlberg Bil samt ordförande för Volvohandlarföreningen.
Johan Ahlberg, ägare och vd för Ahlberg Bil samt ordförande för Volvohandlarföreningen.Foto:Emma Bourne / Carl-Johan Lejland

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Vänligen notera att fr.o m 1 februari 2023 är det vårt koncernbolag Bonnier News AB som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter, vi uppdaterar då personuppgiftspolicyn och användarvillkoren.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera