Storsäljaren med egenskaper bilköpare världen över gillar

Suv-design och en lite högre sittposition är de senaste två decenniernas hetaste försäljningsargument. Hyundai Tucson har därmed de egenskaper som bilköpare världen över gillar. Det märks på siffrorna, när det är dags för generation fyra har den koreanska biljätten sålt fler än 7 miljoner exemplar av modellen. 

Hyundai Tucsons formgivning sticker ut i suv-segmentet.
Hyundai Tucsons formgivning sticker ut i suv-segmentet.Foto:Carl-Johan Lejland

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?