1515

Nya Volvo XC60 utrustad med avancerat säkerhetssystem

Här avslöjar Volvo ett nytt och avancerat säkerhetssystem för nya Suven XC60 som ska presenteras under bilmässan i Genéve.

Bild:Volvo

Systemet är uppbyggt av tre huvudelar och när det behövs ska säkerhetssystemet automatiskt hjälpa föraren att undvika faror och krockar.

I hastigheter mellan 50-100 km i timmen aktiveras en styrassistans om inte autobromsen räcker till för att undvika en kollision. Det är en uppdaterad version av det tidigare så kallade City safety. Styrhjälpsfunktionen gör att suven kan svänga undan fordon, fotgängare och större djur. Enligt Volvo har antalet påkörningar bakifrån minskat med 45% genom kollisionsvarningssystemet med autobroms.

För att undvika kollisioner med mötande trafik har XC60 utrustats med systemet Oncoming lane mitigation. Om föraren av någon anledning har lämnat sitt körfält, aktiveras en automatisk styrassistans som styr fordonet tillbaka in i rätt fil och på så sätt undviker en eventuell krock. Stödet aktiveras i hastigheter mellan 60-140 km i timmen.

Snabb och smidig bilförsäljning? Lämna den på säljuppdrag! (extern tjänst)

Tredje byggstenen i Volvos nya säkerhetssystem är Blind spot information system. Även detta består av ett styrassistansstöd med en funktion som varnar föraren när ett fordon befinner sig i döda vinkeln. Systemet styr tillbaka bilen i filen för att undvika en kollision.

Enligt Volvo ska ingen dödas eller skadas allvarligt i en ny Volvo senast år 2020.

Nya suven XC60 kommer att visas upp under bilmässan i Genéve i mitten av mars.


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?