1515
Annons

Ingen raket på vägen och kort räckvidd – men fin att köra

Bakom ratten är miljön ganska traditionell och instrumenteringen känns igen från andra Mazdamodeller. Men det är i detaljerna den japanska tillverkarens första elbil MX-30 sticker ut. Bland annat har man använt sig av kork, ett minst sagt ovanligt material i bilar. Förutom att det är fint är det en blinkning till företagets tidiga historia i träindustrin och som korkproducent på tidigt 1900-tal.

De bakhängda dörrarna är iögonfallande. Förarmiljön är mer traditionell men sticker ut i detaljerna – bland annat har man använt kork.
De bakhängda dörrarna är iögonfallande. Förarmiljön är mer traditionell men sticker ut i detaljerna – bland annat har man använt kork.Foto:Carl-Johan Lejland
Foto:Carl-Johan Lejland
Foto:Carl-Johan Lejland

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Mustang versus Mustang – rationellt ett enkelt val

Ikoniska modellen Ford Mustang Mach 1 testas på bana mot nya elvarianten Ford Mustang Mach E GT.

KRAFTMÄTNING. Elbilen har fler hästkrafter och snabbare acceleration. Men på bana är det den bensindrivna Mustang Mach 1 som vinner. När racing­föraren Alx Danielsson sätter varvtider på Gelleråsen blir tiden i bensinbilen 1 minut och 16 sekunder. Elbilen Mustang Mach E GT klockas in på 1,20,5.
KRAFTMÄTNING. Elbilen har fler hästkrafter och snabbare acceleration. Men på bana är det den bensindrivna Mustang Mach 1 som vinner. När racing­föraren Alx Danielsson sätter varvtider på Gelleråsen blir tiden i bensinbilen 1 minut och 16 sekunder. Elbilen Mustang Mach E GT klockas in på 1,20,5.Foto:Marcus Engström
Ford Mustang Mach 1.
Ford Mustang Mach 1.Foto:EXPRESSEN LIFESTYLE, Patrik Lindgren
Foto:Marcus Engström
Foto:Marcus Engström
Ford Mustang Mach E GT.Foto:Patrik Lindgren
Foto:Marcus Engström
Foto:Marcus Engström

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera