Hoppa till innehållet

Annons

Ge elbilsförarna en laddning i första klass

I den snabba elbilsrevolutionen har alla missat att tänka på upplevelsen att ladda bilen. Nu är det dags att fimpa plastkort, laddkö-ångest och rullande korvar. Att ladda elbilen borde vara som att sitta i loungen inför en flygning i första klass.

Foto:Most Photos/Karin Olander

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 459kr/mån

spara
1180 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 344 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Ta del av villkoren

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.

Dagens industri är en del av Bonnier News.

Detta är en artikel från Di:s analysredaktion. Dagens industris journalister måste rapportera privata aktieinköp till ansvarig utgivare, och innehavet får säljas tidigast efter en månad.
Innehåll från Origo GroupAnnons

Origo Group gör det enklare att bli en attraktiv arbetsgivare

Att behålla sina anställda är en stor utmaning för företag och organisationer, speciellt i en föränderlig arbetsmarknad. Det som känns engagerande och får en anställd att må bra, kan förändras i morgon. Genom en kombination av strategiska undersökningar och snabba pulsmätningar hjälper Origo Group företag och organisationer att få ovärderliga insikter om sina anställda men även arbetsmarknaden i stort.

För alla organisationer och företag är det viktigt att förstå hur medarbetare mår och vad som påverkar om de stannar kvar. Det krävs regelbundna mätningar för att fånga upp engagemang, ledarskap och attraktivitet hos medarbetare. 

–Vi jobbar dels med en årlig medarbetarundersökning där resultatet kan analyseras och användas till djupare, strategiska insikter. Men även genom pulsmätningar där cheferna snabbt kan få information om hur medarbetare mår och vad de tycker i olika situationer. En kombination av dessa mätningar är allra bäst, eftersom de används till olika syften, säger Anneli Malaguti som är affärsutvecklare på Origo Group. 

Bredare insikt 

Men det behöver inte stanna där - Origo Group kan även genomföra mätningar utanför organisationen, som kan ge viktiga insikter om vilka förändringar som kan genomföras för att förbättra arbetsmiljön samt att attrahera nya medarbetare. 

Anneli har över tio års erfarenhet inom medarbetar- och kundengagemang och berättar att de även genomför panelmätningar för att se hur mycket omvärlden påverkar medarbetarna. 

– I panelen tar vi upp bredare utvecklingsfrågor. Till exempel hur villig man är att förändra sin arbetssituation, flexibilitet i arbetet, hur viktig lönen är för att byta arbetsgivare och nu senast om det nya omställningsstudiestödet. Det är en utmaning för företag och organisationer att hitta resurser med rätt kompetens och veta vad de lockas av. Därför är dessa insikter användbara för alla våra kunder, eftersom det säger något om den generella bilden som samhället har. 

Origo Group är ett brett undersökningsföretag med erfarenhet av alla slags mätningar i olika branscher. Oavsett vilken typ av företag eller organisation, så hittar Origo Group alla medarbetare, även de som inte använder jobbmail. 

– Vi hittar sätt att nå alla! Just nu använder vi till exempel QR-koder på en akutmottagning för att mäta hur de anställda upplever sina arbetspass. 

Strategiska och operativa insatser

Resultatet från en strategisk undersökning kan ge mycket bra insikter för att förbättra medarbetarerbjudandet i stort och attrahera talanger. En av Origo Groups kunder jobbar aktivt med att nischa företagets aktiviteter och förmåner till sina medarbetare, genom att dela in dem i olika segment baserat på intresseområden och livssituation. 

– AW funkar inte för alla, vissa vill hellre ha friskvårdstimme. Vissa intresserar sig för e-sport andra för djur, natur eller kultur. Genom att tänka i olika intresseområden ser företaget till att skapa attraktiva aktiviteter som förenar medarbetare med samma intressen och får arbetet och livet kommer närmare varandra, så att fler ska trivas. 

Pulsmätningarna hjälper till att få löpande insikter om hur medarbetarna upplever den dagliga arbetsmiljön, att den funkar bra, är något som är viktigt att hålla koll på för att inte riskera att tappa de bästa medarbetarna. 

Om Origo Group

Origo Group är ett av landets ledande insikts- och undersökningsföretag. Vi finns i Stockholm, Linköping och Göteborg. Vi hjälper beslutsfattare i näringsliv och samhälle att tryggt ta steget in i framtiden genom att ta fram väl underbyggda insikter om till exempel vad kunder tycker, hur ett varumärke uppfattas eller hur nöjda medarbetarna är.

Läs mer om medarbetarundersökning och pulsmätning  

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Origo Group och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera