Efterlängtade uppföljaren – från rå bruksbil till lyxigare standard

Den första bilen i modellserien byggdes 1948 och produktionen av den enkla, men terrängdugliga, konstruktionen fortsatte fram till 2016. Sedan dess har bilentusiaster runt hela världen väntat på, skvallrat om och längtat efter uppföljaren.

Körupplevelsen är ljusår från den charmigt kärva föregångaren och interiören en blandning av lyx och användbarhet.
Körupplevelsen är ljusår från den charmigt kärva föregångaren och interiören en blandning av lyx och användbarhet.Foto:Carl-Johan Lejland
Foto:Carl-Johan Lejland
Foto:Carl-Johan Lejland

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Innehåll från OmegapointAnnons

Digitaliseringen behöver fler kvinnor

Anna-Clara Söderbaum, vd Omegapoint Stockholm AB.
Anna-Clara Söderbaum, vd Omegapoint Stockholm AB.

Omegapoints vision är en digital värld där alla vågar. Det innebär en framtid där alla människor känner trygghet och mod att utforska och tillvarata möjligheterna som den digitala världen erbjuder.

Idag handlar digitalisering lika mycket om teknisk utveckling som om samhällsutveckling. Och precis som all utveckling så formas den av de som engagerar sig. Därför är det viktigt att fler kvinnor väljer att vara en del av digitaliseringen.

– Omegapoint utvecklar våra kunders digitala affär på ett säkert sätt och bidrar även till att skydda vårt samhälle mot ett växande cyberhot. Vi gör ju nästan allt online idag och det gör vårt jobb både viktigt och spännande, säger Anna-Clara Söderbaum, vd på Omegapoint i Stockholm.

Anna-Clara är systemvetare och har jobbat med allt från programmering till försäljning. 

– Jag har alltid velat ha ett utåtriktat jobb och insåg tidigt att programmering handlar om att lösa tekniska problem tillsammans. Idag är jag omgiven av tekniskt vassa kollegor som utmanar mig varje dag. Det är fantastiskt, fortsätter Anna-Clara.

Omegapoint erbjuder en karriär med fokus på kompetensutveckling och uppdrag i teknikens framkant hos spännande kunder. Dessutom ägs företaget till största del av medarbetarna vilket skapar både gemenskap och engagemang. 

På företaget finns flera riktigt vassa kvinnliga utvecklare och säkerhetsexperter. Men fler behövs! För att hitta morgondagens stjärnor lanseras nu ett program där kvinnor i slutet av sin utbildning får en mentor från Omegapoint. 

– Vår dörr står på vid gavel för de kvinnor som delar vår passion för utveckling i allmänhet och säkerhet i synnerhet. Välkommen till oss, avslutar Anna-Clara.

Om Omegapoint

Omegapoint är ett ledande konsultföretag med 400 konsulter inom cybersäkerhet och säker digitalisering. Vi vill se en större mångfald inom teknik och utveckling och därför engagerar vi oss i Hello World, Jfokus Kidz, DataTjej och lanserar nu ett mentorprogram för unga kvinnor.

Läs mer om Omegapoint på www.Omegapoint.se  

Mer från Omegapoint

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Omegapoint och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?