Annons

Systrarna rekryterar sin mamma

Det går spikrakt uppåt för systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman som driver bolaget Perfect Day Media. Nu rekryterar de sin mamma.
Systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman driver tillsammans Perfect Day Media.
Systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman driver tillsammans Perfect Day Media.Foto:TT

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från Werbe & PartnersAnnons

En innovativ approach till modern företagshälsovård

På grund av både resurs- och personalbrist är det ofta svårt för vårdgivarna att erbjuda en sammanhållen vårdupplevelse, där patienten får träffa sin egen läkare och vara trygg i vetskapen om att denne tar ansvar för hela vårdprocessen. Detta är märkbart inte minst inom företagshälsovården, vilket för ett år sedan lade grunden till Werber & Partners. 

– Vi saknade en aktör inom hälso- och sjukvård som kunde hjälpa våra medarbetare och som tog hela ansvaret, från tidbokning till uppföljning. Det ville vi ändra på, berättar handkirurgen Ola Collin, medgrundare till Werbe & Partners.

Sedan 2008 driver Ola flera hand- och fotkirurgiska kliniker och smärtkliniker tillsammans med sina kollegor. Med kliniker i både Göteborg, Stockholm, Malmö och Linköping och över 100 anställda hade verksamheten ett tydligt behov av heltäckande företagshälsovård. Tyvärr var alternativen få. 

– Efter att ha försökt föra resonemang med olika aktörer inom företagshälsovården kom vi fram till att en privat sjukvårdsförsäkring var det bästa valet, men det matchade ändå inte våra behov till 100 procent. Därför tog vi initiativ till Werbe & Partners. 

Både företag och privatpersoner

Ola berättar att Werbe & Partners vänder sig till både företag och privatpersoner inom allt som har med sjukvård att göra; det ska gå snabbt att upptäcka och utreda såväl som behandla ohälsa, vare sig den är fysisk och psykisk. 

– Ambitionen är naturligtvis att få medarbetarna att må bra. Det minskar sjukfrånvaro och sjuknärvaro, där den senare på många vis är det större problemet. Medarbetare som mår dåligt på arbetet riskerar att påverka sina kollegor och producerar därtill sämre. I förlängningen blir det en stor kostnad, som hade kunnat undvikas.

Omfattande kompetens och nätverk

Werbe & Partners huvudfokus är att skapa en upplevelse som påminner mer om den förutvarande hälsovården, där kund eller patient har en enda kontaktperson och vårdgivaren ansvarar för hela processen från tidbokning till uppföljning. Företaget har samlat stor sjukvårdskompetens inom organisationen och har därtill omfattande nätverk med olika specialister för att undvika att begränsas i den medicinska utredningen och behandlingen. Ola menar att företaget fungerar som en kombination av traditionell företagshälsovård och en privat sjukvårdsförsäkring. 

– Vi lyssnar till våra kunders behov och önskemål och utformar sedan ett erbjudande utifrån det. Det går till exempel lika bra att sätta upp olika abonnemang, där medarbetarna fritt kan söka stöd och vård, som att genomföra enskilda besök. Väljer man det första finns alternativet att någon av våra medarbetare åker ut till kunden för att ge rådgivning och utbilda till exempel ledningsgrupper eller personalchefer om hur de snabbt kan upptäcka ohälsa.

En win-win för alla

Framöver är målet att expandera verksamheten ytterligare; redan idag finns Werbe & Partners på ett flertal platser i anslutning till företagets andra kliniker, men Ola är övertygad om att det finns ett stort behov av heltäckande företagshälsovård. 

– Om medarbetarna mår bra mår företaget bra – det är en win-win för alla, avslutar han.

OM WERBE & PARTNERS

Vi hade länge saknat en aktör inom hälsovård där man kan få hjälp med allt – en aktör som tar hela ansvaret hela vägen. Där man träffar samma doktor och där man vet att de håller i allt. Vi vill kunna hjälpa privatpersoner och företag att snabbt upptäcka ohälsa och därefter direkt utreda och behandla. Allt för att minska risken för sjukfrånvaro, sjuknärvaro och sjukskrivning. Vi vill skapa ett långsiktigt och hållbart liv och arbetsliv för individer och företag.

Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till oss.

Werbe & Partners, en del av ATLEVA Specialistvård.

E-post: info@werbe.se

Tel: 031-388 59 60

www.werbe.se 

 

Mer från Werbe & Partners

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Werbe & Partners och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?