Annons

USA: Affärskedjors försäljning ökat

Försäljningen i affärskedjorna i USA steg med 1,6 procent vecka 29, som avslutades den 23 juli, jämfört med motsvarande vecka föregående år. Jämfört med veckan före sjönk försäljningen 0,1 procent.

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från BürkertAnnons

Så hjälper flödesexperten Bürkert bryggerierna växa

Catarina Holgersson är Field Segment Manager på Bürkert.
Catarina Holgersson är Field Segment Manager på Bürkert.

Det börjar ofta i en källare, där man i mindre skala experimenterar fram sin egen smak och karaktär. Där föds också bryggmästarens känsla och passion för det egna ölet. 

Catarina Holgersson, Field Segment Manager på Bürkert berättar:

 – Vi har många lyckade projekt tillsammans med bryggerier och andra dryckestillverkare. Vi har till och med drivit vårt eget mikrobryggeri, så vi vet vilka utmaningar som livsmedelsindustrin står inför och har mycket vi kan hjälpa denna industri med. Vår expertis ligger i flödena, och hur man kan automatisera sin process utan att tappa bort själen i själva hantverket.

Drömmen om Systembolaget

Bürkert har en lång erfarenhet av att jobba med food and beverage och Catarina beskriver det som en viktig bransch för dem. 

– Det viktigaste är att kunna säkerställa kvalitet och skapa en repeterbarhet så att det man producerar blir likadant gång efter gång. Det är en viktig faktor om man till exempel drömmer om att få in sin produkt på Systembolaget. Här kan vi hjälpa till, säger Catarina.

Många fördelar med automatisering 

Förutom kvalitetssäkringen så finns det många andra fördelar med en automatisering av produktionen. Det är kostnads- och tidseffektivt och inte minst är det en klar förbättring arbetsmiljömässigt då det manuella bryggandet ibland kan vara ganska slitigt. Ur ett miljö- och hållbarhetsperspektiv är det också en vinst då man minskar vattenåtgången, kemikalieanvändningen och inte förbrukar mer än man behöver. 

Många bryggerier har redan hela eller delar av sin produktion automatiserad. För dem gäller det att hålla sin process uppdaterad. Bürkert har en flexibilitet och en samlad kompetens som gör att det alltid går att hitta rätt anpassning. Alltifrån en enstaka ventil till en större automatiserad lösning. 

Förutom bryggerierna finns det dessutom många andra former av livsmedelstillverkning där samma grunder är viktiga. Att rena, värma, kyla och filtrera är sådant som också kan appliceras inom till exempel mejeriindustrin och det är processer Bürkert strävar efter att ligga i framkant med. 

– Vår erfarenhet ger oss en stabilitet som vi hoppas att kunden känner sig trygg i. Vi tror att deras hantverk och känsla i kombination med vår samlade kunskap utgör ett bra samarbete. Deras glädje och vår teknologi, avslutar Catarina

Fakta

Bürkert grundades 1946 i Tyskland och är ett globalt ledande företag inom industriell mät-, kontroll- och reglerteknik. Passionen för flöden är central och Bürkert är kända för sin kvalité och innovation. Företaget har 3000 anställda världen över med produktion i Tyskland och Frankrike. I Sverige finns kontor i Stockholm och Malmö.

Läs mer om hur Bürkert kan hjälpa er här  

Mer från Bürkert

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Bürkert och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?