Annons

Biltillverkare utan självkörning blir förlorare

Självkörande bilar kommer att stå för runt 40 procent av vinsten inom bilindustrin 2030.

Det spår konsultföretaget Roland Berger och varnar för att traditionella biltillverkare slås ut om de inte hakar på.

FRAMTIDENS MELODI. Självkörande bilar spås ta marknadsandelar och det gäller för biltillverkarna att anpassa sig till marknaden.
FRAMTIDENS MELODI. Självkörande bilar spås ta marknadsandelar och det gäller för biltillverkarna att anpassa sig till marknaden.

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Ta del av villkoren

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.

Dagens industri är en del av Bonnier News.

Innehåll från We SelectAnnons

De löser storföretagens talangbrist – med Employer Branding

Genom att kombinera smart annonsering och en unik teknisk plattform har We Select vuxit med över 100 procent – på bara 2 år. ”Att lyckas attrahera och rekrytera rätt kandidater är helt avgörande för växande företags framgång. Och det har aldrig varit svårare än nu. Det är där vi kommer in.”

Talangbristen en allt större utmaning

Den ökande konkurrensen om de bästa kandidaterna har gjort det svårare än någonsin att attrahera, rekrytera och behålla topptalanger. Det blir därför allt viktigare för företagsledningar att jobba proaktivt för att säkra den framtida tillväxten. Därför utvecklade We Select en unik Employer Branding-tjänst som hjälper växande företag att bli mer attraktiva arbetsgivare bland relevanta kandidater.

– Att lyckas attrahera och rekrytera rätt kandidater är helt avgörande för att kunna växa. Och det har aldrig varit svårare än nu. Det är där vi kommer in. Vi märker att allt fler företag börjar förstå att de måste jobba långsiktigt med Employer Branding för att fortsätta växa. Vi ser dessutom att de som jobbar på det här sättet kan sänka sina rekryteringskostnader med upp till 50 procent, säger Rickard Rydström, CEO och Co-founder på We Select.

Viktigt att synas där kandidaterna befinner sig

Enligt undersökningar från LinkedIn söker bara 3 av 10 kandidater aktivt nytt jobb, trots att hela 9 av 10 kandidater är öppna för rätt jobb. För att bli en attraktiv arbetsgivare krävs det därför att företag syns där kandidaterna faktiskt befinner sig – på sociala medier som Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat och TikTok.

– För att lyckas rekrytera rätt behöver man nå de passiva kandidaterna långt innan de ens funderat på att söka ett nytt jobb eller studerat klart. Det görs bäst på sociala medier där 95 procent av Sveriges internetanvändare mellan 16–65 år befinner sig varje vecka, menar Rickard Rydström.  

Ökade antalet relevanta ansökningar inom IT med 64 procent

Bland We Selects kunder återfinns flera av Sveriges och världens största aktörer inom detalj- och dagligvaruhandel, teknik, fastigheter, revision, sjukvård och säkerhet.

– Det unika med vår Employer Branding-tjänst är att vi jobbar datadrivet från uppstart till rapportering. Det gör att vi vet vad som attraherar olika typer av kandidater, hur man skapar engagerande annonser och vilka kanaler som passar för respektive målgrupp. Som ett exempel gjorde det att vi kunde hjälpa ett av Sveriges största företag att öka antalet relevanta ansökningar inom IT med 64 procent genom datadriven annonsering på Facebook, Instagram och LinkedIn, berättar Rickard Rydström.

Redan ledande i Norden – nu ska de bli störst i Europa

Svenska We Select är i dag Nordens ledande bolag inom digital Employer Branding och datadriven annonsering på sociala medier. Efter att ha förvärvats av Procuritas Capital Investors i maj 2022 växlar de nu upp och siktar på 500 miljoner kronor i omsättning inom fem år.

– Vårt mål är att bli det ledande bolaget i Europa inom digital Employer Branding och datadriven annonsering i sociala medier, avslutar Rickard Rydström.

Läs mer och boka gratis rådgivning här! 

Om We Select

We Select hjälper snabbväxande företag att växa ännu snabbare – med hjälp av smart Employer Branding, jobbannonsering på sociala medier och innovativ teknik. Boka en gratis rådgivning med en av våra specialister genom att följa länken.

● Grundades år 2011

● Förvärvades av Procuritas Capital Investors i maj 2022

● Hjälper 300+ företag globalt

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med We Select och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera