Annons

Kortsiktiga resultat ett hinder

Näringslivet borde se över hur klimatanpassat det är, men i stället står annat i fokus på vårens stämmor.
”Det är i stället fortfarande mångfald som är i fokus”, säger Sasja Beslik, chef för ansvarsfulla investeringar och bolagsstyrning på Nordea.

MER ÄN BARA ORD. Sasja Beslik, chef för ansvarsfulla investeringar och bolagsstyrning på Nordea.
MER ÄN BARA ORD. Sasja Beslik, chef för ansvarsfulla investeringar och bolagsstyrning på Nordea.Foto:Izabelle Nordfjell

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Ta del av villkoren

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.

Dagens industri är en del av Bonnier News.

Innehåll från JobylonAnnons

Så når du talangerna på kandidatens marknad

Ungefär hälften av dagens jobbsökande vill inte investera mer än 15 minuter på en ansökan. Trots detta har många bolag fastnat i omoderna, tidskrävande och krångliga rekryteringssystem. Nu är tiden inne för förändring, menar Aref Abedi, VD och grundare på Jobylon. 

Idag är det kandidaterna som sätter spelreglerna på arbetsmarknaden. Trots detta visar statistik från Morgan McKinley att 66 procent av alla rekryterare tappar kandidater på grund av komplicerade rekryteringsprocesser – de är omoderna, svåra att navigera och speglar inte arbetsplatsen. 

– En traditionell jobbannons är en textbaserad sida och en specifikation på vem du som jobbsökande bör vara. Ofta är den visuellt tråkig att se på, svår att söka till, inte mobilvänlig och säger ingenting om varför du ska söka jobbet. Redan här har man förlorat många bra kandidater, säger Aref Abedi och fortsätter: 

– Jag pratar dagligen med HR-chefer som är eniga om att både kandidatupplevelse och Employer Branding är otroligt viktigt, men som tyvärr fortfarande sitter med lösningar som inte möter dagens behov och utmaningar. Här kan Jobylon göra skillnad. 

En högra hand genom hela rekryteringsprocessen

Användarvänlighet, kandidatupplevelse, kommunikation, flexibilitet, GDPR och partnerskap – det är receptet bakom Jobylon. Det är ett heltäckande rekryteringsverktyg som hjälper till med skapandet av innovativa annonser, spridning till olika plattformar, mottagandet av ansökningar, kommunikation längs hela processen och mycket mer. Idag anses Jobylon vara ett av industrins mest omtyckta och GDPR-vänliga rekryteringssystem anpassat till större företag med mångsidiga behov. 

– Jobylon är ett perfekt verktyg för arbetsgivare med 500 anställda och uppåt – bolag som många gånger sitter fast i traditionella system där flera länder, avdelningar och rekryterande chefer spelar in. Vi har anpassat hela vår produkt till detta.

Verktyget anpassas efter kundens mallar, processer och krav för att skapa en långsiktig rekryteringsprocess. Idag arbetar Jobylon med kunder som McDonalds, Scandic, Northvolt, Bonnier och Capgemini. Framgången och kärnan i samarbetet är partnerskapet, menar Aref Abedi. 

– För oss är partnerskapet otroligt viktigt – vi lyssnar, utmanar och utvecklar tillsammans för att skapa bästa möjliga resultat. Idag är vi stolta över att Jobylon används och uppskattas av hundratals varumärken över hela världen. 

Dags att investera i moderna system

Nu är Sverige på väg in i en lågkonjunktur och osäkra tider. En period som gör det ännu viktigare att attrahera rätt kandidat. 

– Dagens kandidater har höga krav och kan välja bland arbetsplatser. Nu blir det viktigare än någonsin att attrahera rätt kandidat – företag har inte råd att tappa talanger på grund av omoderna rekryteringsverktyg, säger Aref Abedi och avslutar: 

– Vi har full förståelse för att det kan kännas som ett stort projekt att byta ut sin lösning, men ett byte kan ske över någon månad med hjälp från oss.

Upptäck hur Jobylon kan hjälpa ditt företag 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Jobylon och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera