1515

New York: Intel klättrar<br />

Kurserna på New York-börserna syns högre i inledningen på onsdagen i linje med tidigare uppgångar i Europa. Intel klättrar uppåt på lämnad rapport.

Dow Jones Industrial Average var klockan 16.13 upp med 0,6 procent till 18.135. På den bredare marknaden ökade S&P 500 med 0,5 procent till 2.107 medan Nasdaq Composite ökade med 0,4 procent till 4.997.

Räntan på den tioåriga obligationen var ned med 2 punkter till 1,88 procent samtidigt som trettioårsräntan sjönk 1 punkt till 2,54 procent.

Intel, som kom med sin rapport efter börsens stängning på tisdagen, avancerade 2,7 procent. Resultatet i det första kvartalet låg på 0,41 dollar per aktie. Analytikerna hade samtidigt väntat sig ett resultat på 0,40 dollar per aktie.

Data Center presenterade högre bruttomarginaler än vad marknaden hade räknat med. "Data Center fortsätter att dra med sig bolaget", sa Bill Kreher, analytiker på Edward Jones till Dow Jones Newswires.

Bank of America har börjat återhämta sig från sina stora rättskostnader tidigare år och visade på en vinst för det första kvartalet. Det justerade resultatet i kvartalet låg på 0,36 dollar per aktie, vilket kan jämföras med förväntningar på ett resultat om 0,29 dollar per aktie.

Utvecklingen för tradingen lyckades däremot inte nå upp till den nivå som sektorkollegan JP Morgan visade tidigare i veckan i sin rapport. Bank of America var ned 0,4 procent i öppningen.

EU-kommissionen har riktat formella anklagelser mot Google om brott mot unionens konkurrensregler. Anklagelserna avser huruvida sökjätten har utnyttjat sin dominerande position inom generellt sök för att gynna Google Shopping. Därutöver har en utredning startats kring operativsystemet Android. Google vek ned 0,9 procent.

Charles Schwab nådde inte upp till förväntningarna med sitt resultat för det första kvartalet. Mäklaren tyngdes av tajmingen av vissa tidigare kompensationskostnader. Enligt vad mäklarfirman sade i mars har klienternas trading fått en långsam start på året. Aktien backade 1,3 procent.

Innan öppningen lämnade den europeiska centralbanken, ECB, som väntat styrräntan oförändrad vid 0,05 procent.

Den amerikansk industriproduktionen sjönk mer än väntat i mars, enligt Federal Reserves statistik. Även kapacitetsutnyttjandet i industrin var lägre än väntat. NAHB:s husmarknadsindex för april landade på 56 mot väntade 55. Senare ikväll, klockan 20.00 svensk tid, presenteras Federal Reserves konjunkturrapport Beige Book.


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?