Annons

Björklunds största ånger

Folkpartiets ledare Jan Björklund får frågan i Rikets affärer om vad han ångrar mest. Han erkänner att man lade sig för lätt vad gäller integrationspolitiken.

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Ta del av villkoren

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.

Dagens industri är en del av Bonnier News.

Innehåll från Worldpay from FISAnnons

Så säkras sömlös betalning i omnikanal

Allt fler kunder förväntar sig kunna handla sömlöst över olika kanaler. Det kräver nya lösningar för betalning.

– Vi har lösningar som stödjer transaktioner genom alla olika försäljningskanaler, säger Fredrik Neumann, Country Manager Nordics & DACH på Worldpay from FIS. 

Den nyligen släppta rapporten Global Payments Report från Worldpay visar att 87 procent av konsumenterna handlar via hemsidor av bekvämlighet, medan 77 procent väljer att handla i butik – av samma anledning. 

Samtidigt kommer nya marknadsplatser och appar, sociala medier samt virtual reality – vilket gör omnikanal nödvändigt.

Men när en konsument till exempel handlar via en app och får varan levererad med bud men väljer att returnera den i en butik, ställs den ekonomiska transaktionen inför en utmaning.

– Många handlare har sina kanaler i silos. Det är svårt för en konsument att inleda en transaktion i en kanal och avsluta den någon annanstans, eller att utföra olika transaktionstyper utan krångel, säger Fredrik Neumann. 

Worldpay: Snabbare utcheckning krävs

Samtidigt visar undersökningen att konsumenter som handlar i butik tillbringar runt 60 timmar om året i att vänta i kassaköerna. Eftersom efterfrågan på snabb och friktionsfri shopping ständigt ökar kommer det snart att vara oacceptabelt för konsumenterna att stå i kö i ens några minuter. 

Nu kommer tekniken som gör att kassor och självutcheckning försvinner och ersätts med lösningar där konsumenterna genom sin mobiltelefon scannar och betalar för sina varor.

– Vi kan leverera de betallösningar som marknaden efterfrågar, för att möta dagens och framtidens behov, avslutar Fredrik Neumann.

Om Worldpay from FIS: 

Betallösningar från Worldpay from FIS gör det möjligt för företag att hantera betalningar sömlöst. 

Man erbjuder i dag mer än 300 betallösningar i 126 valutor för handlare, banker och andra aktörer globalt.

FIS är ett Fortune 500®-företag och är medlem i Standard & Poor's 500® Index.

Läs mer på www.fisglobal.com 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Worldpay from FIS och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera