1515

ABB tar stororder i Kanada<br />

Verkstadsbolaget ABB har tagit en order värd runt 400 miljoner dollar, 2,7 miljarder kronor, för att leverera ett HVDC Lightkraftöverföringssystem till Maritime Link i Kanada.
Ulrich Spiesshofer, vd för ABB.
Ulrich Spiesshofer, vd för ABB.Foto:Anders Wiklund / TT

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Innehåll från Blue IntegratorAnnons

Modern integrationslösning håller ihop Golvabias informationsflöden

Småländska Golvabia producerar och säljer olika slags golv till återförsäljare och konsument. Verksamheten innebär att lagersaldo liksom stora mängder produktdata och materialspecifikationer måste vara tillgänglig och uppdaterad 24/7. Offertförfrågningar, order och fakturering behöver också hanteras i ett väl sammanhållet och rationellt flöde. För att klara det och främja tillväxten har Golvabia valt att hålla samman olika delsystem och data med hjälp av en integrationsmotor. 

Genom att använda Blue Integrator kan Golvabia effektivt hantera olika filformat och system som finns hos företagets kunder och leverantörer. För Golvabia har integrationslösningen gett betydande tidsbesparingar samtidigt som risken för fel orsakade av manuellt arbete och skrivfel minimerats. Det är särskilt viktigt när information om exempelvis mått, egenskaper och certifieringar alltid måste vara aktuell och tillgänglig.

– Vi tänker långsiktigt i allt vi gör och vill därför ha en flexibel och framtidssäker lösning som så långt det går kan automatisera våra dataflöden. Det gäller också att kunna möta nya behov och önskemål från våra kunder och leverantörer. En annan viktig aspekt är att ha kortast möjliga ledtider från order till leverans. Vi är en relativt liten aktör i den här branschen men genom att arbeta proaktivt och erbjuda en hög tillgänglighet har vi skapat en konkurrensfördel, kommenterar Peter Albertsson, vd på Golvabia. 

Möjliggör expansion på nya marknader

I dag är Golvabias största marknader Sverige och Norge. Genom en ökad digitalisering och en modern IT-plattform har företaget samtidigt skapat goda möjligheter att växa i andra länder.  

– Genom att Blue Integrator integrerar vårt affärssystem Jeeves med e-handelslösningen Storm finns mycket goda förutsättningar att koppla ihop oss med återförsäljare på nya marknader. Det innebär också stora fördelar att ha en sammanhållande plattform oavsett hur vi fått en order. Integrationsmotorn har över lag gjort oss extremt flexibla. Vi vet att vi alltid kan hantera de format som krävs, fortsätter Peter Albertsson.  

– I dag är Blue Integrator ett kostnadseffektivt nav i alla våra integrationer. Saker som tidigare kunde ta lång tid att lösa hanteras nu snabbt och enkelt, avslutar Peter Albertsson. 

Golvabias integrationslösning innebär:

* Tidsbesparing – betydligt mindre administration 

* Ökad kvalitet – mindre manuellt arbete – färre felkällor – inga skrivfel

* Sammanhållen information – kommunicerar med både kunder och leverantörer

Kort om integrationsmotorn

Med Blue Integrator får företag en flexibel och kostnadseffektiv integrationsmotor som kan användas för i stort sett alla typer av integrationer. Blue Integrator är enkel att införa och möjliggör ett stort antal integrationer, däribland med affärssystemen SAP, Dynamics 365, Jeeves och Garp. Till skillnad från traditionell direktintegration påverkar Blue Integrator heller inte drift och prestanda i det befintliga affärssystemet. Blue Integrator används i dag av cirka 200 företag i världen.

Läs mer på www.blueintegrator.com 

 

Mer från Blue Integrator

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Blue Integrator och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?