1515

Surt på New York-börsen<br />

Handeln på de amerikanska börserna skedde under nollstrecket vid 18-tiden på torsdagen, efter att onsdagens uppgång fört upp Dow Jones till den högsta stängningen hittills för indexet.

Utökade sanktioner mot Ryssland från både USA och Europa oroade marknaderna, samtidigt som amerikansk husdata inkom under förväntan. Dessutom kom rapporter om att ett passagerarflygplan skjutits ned i ukrainskt luftrum en bit in på sessionen, vilket spädde på oron i marknaden.

Dow Jones Industrial Average noterades vid klockan 18.00 ned 0,4 procent till 17.077, med verkstad och telekom i botten. Det bredare S&P 500 letade sig 0,6 procent lägre, till 1.970, medan tekniktunga Nasdaq Composite sjönk 0,8 procent till 4.391.

Omsättningen uppgick till 230 miljoner aktier på New York-börsen och 840 miljoner på Nasdaq.

"Rubrikerna om det kraschade planet och rapporterna därefter om att det skjutits ned är i fokus just nu. Ett sådant geopolitiskt scenario utgör en grogrund för turbulens på marknaden. Vi har fått en hel del oroande nyheter från Ryssland och Ukraina under ett par månader nu, och marknaden gillar inte osäkerhet", det sade Stephen Carl, aktiehandlare vid Williams Capital, till Bloomberg News.

Tidigare under sessionen tyngdes sentimentet av data som visade att bostadsbyggandet i USA oväntat sjönk med 9,3 procent i juni, där förhandsprognoserna pekat på en uppgång om 1,9 procent.

Vidare på makronivå beslutade EU att utöka sina sanktioner mot Ryssland, samtidigt som Barack Obama meddelade att USA står i begrepp att göra detsamma.


Innehåll från OGOshipAnnons

Här är bolaget som tar e-handelslogistik till nya nivåer

Snabbare leveranstid, lägre kostnader och ett minskat CO2 utsläpp med 96 procent är exempel på effekter av last-mile delivery från lokala aktörer. Med målsättningen att inom några år kunna nå hela världen inom 48 timmar med en lokal leveransmetod satsar det nytänkande logistikbolaget OGOship på fortsatt stark tillväxt. 

Det är ett ambitiöst mål som grundas i att under 10 år ha förankrat en modern och smidig affärsmodell som innebär att både OGOship och deras kunder tillsammans expanderar i Europa, med siktet på den globala marknaden. 

– Vår affärsmodell innebär att vi jobbar tillsammans med lokala aktörer inom logistik och lagerhållning. Det betyder att vår kund enkelt kan skala upp med nya marknader via vårt nätverk utan att själva behöva söka efter logistikcenter, integrationer eller förhandla fram egna avtal. Vår nätverksmodell är den stora orsaken till att det går så snabbt för oss att expandera, säger Kalle Bremer, Head of Operations.

Plug and play-kompatibel lösning

Många gånger är det operativt utmanande att sätta upp processer och rutiner som är anpassade för individuella lager. Styrkan i OGOships modell är att den skapar enkelhet för E-handelsaktörer att skala upp sin verksamhet och kostnadseffektivt nå flertalet marknader inom Europa via multi-warehouse lösningen. Detta ger möjligheten att reducera leverans distansen till slutkunden som utöver kostnadsfördelarna också genererar minskad miljöpåverkan och inte minst en positiv kundupplevelse. Oavsett om man väljer att använda ett eller flera lager så får man via OGOships utvecklade plattform enkelt tillgång till sin aktuella data sett till lagerhållning och orderadministration. 

– Förutom att man får tillgång till våra över 25 färdiga integrationer till de vanligaste plattformarna, vårt nätverk och redan förhandlade lageravtal, så har man som kund hos OGOship även ett gränsöverskridande team som stöd. Tillsammans med oss är det enkelt att gå från att vara en nationell e-handel till att faktiskt öppna upp nya marknader i Europa och framöver globalt, säger Anton Arnesson, Key Account Manager. 

Leder till ökad kundlojalitet

Logistiklösningen innebär en skalbarhet och skapar kontroll på hela det logistiska flödet, oavsett antal lager. Samtidigt bidrar en snabb och mer hållbar leverans till att hjälpa kunderna att stärka sitt varumärke med ökad kundlojalitet. 

– E-handlare har ofta en plattform med stöd för ett enskilt lager, men med vår lösning kan kunden bulk-splitta så att de delar lagret på flera olika platser. Vi ger vår kund goda förutsättningar att ha en hållbar distributionsmodell med en mycket större geografisk täckning och snabbre lokala leveranser till en lägre kostnad. Tillsammans med vår kund tar vi e-handelslogistik till helt nya nivåer, avslutar Kalle Bremer.

Om OGOship

Grundat i Finland 2011

www.OGOship.com

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med OGOship och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?