Annons

MTG: Handelsbanken sänker rekommendation

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Detta är en artikel från Di:s analysredaktion. Dagens industris journalister måste rapportera privata aktieinköp till ansvarig utgivare, och innehavet får säljas tidigast efter en månad.

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från MuntersAnnons

Med hjälp av digitalisering bidrar Munters till en mer hållbar planet

Pia Brantgärde Linder, affärsområdeschef FoodTech.
Pia Brantgärde Linder, affärsområdeschef FoodTech.

Munters är globalt ledande på hållbara klimatlösningar med fokus på temperatur och luftfuktighet. Inom affärsområdet FoodTech är de världsledande på digitaliserade energieffektiva klimatsystem för djuruppfödning och växthus.

FoodTech erbjuder kompletta lösningar där fläktar, värmare, mjukvara samt kyl- och kontrollsystem ingår. Genom förmågan att övervaka hela gårdar och optimera inomhusklimatet främjas såväl djur som växter och med hjälp av digitaliseringen optimeras verksamheten.

– Vi är unika i vår bransch när det gäller att använda data. Vi har en mjukvarulösning som samlar in datan, analyserar den och hjälper kunden att se de effektiviseringsmöjligheter som finns. Om man till exempel samlar in data om kycklingar, så kan vi se när de mår som bäst, vilken miljö, mat och temperatur som är optimal för dem, säger Pia Brantgärde Linder, affärsområdeschef FoodTech.

Genom att jobba med spårbarhet kan FoodTechs mjukvara dessutom spåra vad kycklingarna ätit för mat och ger på så vis kunden möjlighet att kontrollera och optimera hela produktionskedjan, från foder till färdig produkt.

Det finns en ökad efterfrågan på avancerade lösningar för klimatkontroll och allt större krav på minskad användning av antibiotika. En stark drivkraft hos Munters är att bidra till en mer hållbar planet och genom att erbjuda produkter och metoder som minskar kundernas avfall samt energi- och vattenkonsumtion ser de sig som en del av lösningen.

– Vi vill förstås åstadkomma en bättre miljö och en grönare planet, samtidigt som vi hjälper våra kunder att lösa deras problem. Genom att digitalisera hela värdekedjan hos kunden ökar vi djurens välmående, skapar hälsosam mat och inte minst bidrar vi till att reducera antibiotikaanvändningen. Det blir mer hållbart på alla vis, avslutar Pia.

Fakta

Munters grundades 1955 och är en global ledare inom energieffektiva och hållbara klimatlösningar. Bolaget är organiserade i två affärsområden, AirTech och FoodTech. Genom innovativa teknologier skapar koncernen det perfekta klimatet för ett flertal branscher. Idag sker tillverkning och försäljning i fler än 30 länder av våra omkring 3 200 medarbetare. Munters Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm och rapporterade 2019 mer än sju miljarder kronor i omsättning.

Läs mer på https://www.munters.com/ 

Mer från Munters

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Munters och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?