Fastighetsmäklaren Erik Olsson försöker först sälja utan nätannonsering för att vinna tid och slippa marknadens misstro.100 dagars liggtid är en mardröm för en mäklare. "Spekulanter börjar direkt fundera varför bostaden inte sålts. Är det något fel på den? Hur mycket kan man pruta?", säger han.
Linda Öhrn
Text
Foto:Robin Benigh
Artikeln är en del av vårt låsta innehåll. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa.
Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 344 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.
Ta del av villkoren
Full tillgång till di.se med nyheter och analyser
Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid
Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev
Betala som
Betalsätt
Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.
Dagens industri är en del av Bonnier News.
Ange ditt företags namn eller organisationsnummer för att hämta adressuppgifter. Hittar du inte ditt företag i sökresultatet? Vänligen ange uppgifterna manuellt.
Innehåll från CarotteAnnons
Morgondagens kontor går att skapa redan idag
En hybrid arbetsmodell fungerar bra på flertalet bolag, men många företagsledare brottas med vad som sker med företagskulturen när vi inte träffas. Med goda incitament kommer man en bra bit på vägen för att motivera sina anställda att jobba mer från kontoret.
Morgondagens arbetsplats ska främja både välbefinnande och produktivitet. En nyckel är soft facility services, som innebär att företag investerar i ”mjuka tjänster” för en mer effektiv och trivsam miljö. Detta har också en stor påverkan på hur attraktiva arbetsgivare är för att locka till sig och behålla talang.
Genom tjänsten Carotte Concierge erbjuds soft facility services till kontor och fastighetsbolag. Tjänsten optimerar styrkan i Carottes tre dotterbolag – Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping.
Mat på kontoret skapar naturliga möten
Enligt rapporten Framtidens Arbetsliv 2023 från Castellum kommer ”intern restaurang eller cafeteria” på andra plats av önskemål för ett attraktivt kontor. Det talar för att tidseffektiva matlösningar är eftertraktade.
Ett upplägg genom Carotte Concierge har sin grund i maten som är DNA:t i verksamheten. Det fungerar som en flexibel prenumerationstjänst som anpassas efter dagens behov. Exempelvis frukost till måndagsmötet, daglig lunch till alla på plats, hälso-/fruktbar eller månadens AW med bartender. Likaså flexibel catering med serveringspersonal när något ska firas. I utbudet finns även en obemannad matkyl, N’eat.
Välkomnande atmosfär med genuin service
Carotte tillhandahåller inte enbart tillfällig servicepersonal utan även långsiktiga lösningar. Delvis bemanning inom exempelvis office management, reception, assistenttjänster och kundtjänst, men även renodlad rekrytering. All personal utbildas i det egna programmet Carotte Academy och trycktestas i den egna verksamheten. Ta hjälp för en vecka, en månad eller ett år. Med personal från Carotte får företag en nyckel till hela koncernens tjänsteutbud.
Housekeeping av högsta kvalitet
Känslan av ett nystädat hotellrum är oslagbar. Samma känsla vill Carotte Housekeeping skapa när dagen startar på kontoret. Dessa städ- och trivseltjänster levererar mycket mer än ett klassiskt städbolag och Carotte arbetar enbart med kunder som ställer höga krav.
Personalen är professionellt utbildad samt certifierade genom SRY – städbranschens Gesällbrev. Allt för att säkerställa bästa möjliga upplevelse av kontoret.
Flera fördelar
När de anställda trivs på kontoret, skapas det en känsla av samhörighet vilket också underlättar kommunikation och samarbete mellan avdelningar.
Företag som investerar i soft facility services kommer att ligga steget före. En trivsam, produktiv och tidseffektiv arbetsmiljö gynnar alla.
Om Carotte
Carotte är en uppstickare inom soft facility services för kontor och fastighetsägare. Genom tjänsten Carotte Concierge optimeras styrkan i de tre dotterbolagen – Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping. 2022 dubblade företaget sin omsättning och stängde på 135M kr.