Annons

Finansinspektionen läxar upp SBAB

Den aggressiva marknadsföringen av bostadslån har retat upp såväl Finansinspektionen som Riksbanken.
Särskilt störs de av SBAB:s och Skandiabankens kampanjer.
Marknadsföringen av bostadslån ska vara "måttfull" och "återhållsam" enligt Finansinspektionens riktlinjer.

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från InsitepartAnnons

En drift- och kompetenspartner för detaljhandelns logistik

Insitepart är den moderna drift- och kompetenspartnern som bemannar och driver lager, och skapar mätbara förbättringar i kundernas verksamheter.
Insitepart är den moderna drift- och kompetenspartnern som bemannar och driver lager, och skapar mätbara förbättringar i kundernas verksamheter.

Med en driftpartner vid rodret eller som en högra hand blir det lättare att möta dagens och framtidens logistikutmaningar i detaljhandeln. Tillväxtraketen Insitepart bemannar och driver lager, och gör med sin speciella nisch stor skillnad för många aktörer inom retail och e-handel. 

Coronapandemin har slagit hårt mot många företag – men inneburit ett rejält uppsving för näthandeln. Nu närmar vi oss dessutom högsäsongen för e-handlare där Black Friday inleder årets mest köpstarka period. Här gäller det för retailaktörer och e-handlare att stå redo när temperaturen höjs. 

Här kan företaget Insitepart spela en nyckelroll. Insitepart är en modern drift- och kompetenspartner som erbjuder ett specialiserat tjänsteutbud inom lager- och terminaldrift med tillhörande stödtjänster. Kärnan i erbjudandet är att bemanna och driva lager och terminaler. Uppdragsgivarna är både varuägare och logistikföretag. I partnerskap med sina kunder arbetar Insitepart för att skapa mätbara förbättringar. 

– Våra samarbeten präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Rätt prestationer och kontinuerlig utveckling säkerställs genom driftnära specialistkompetenser inom arbetsledning, flödes- och processutveckling, automation samt IT, säger Tobias Jonasson, vd och koncernchef på Insitepart.

Snabb tillväxtresa – från 0 till 320 miljoner på 5 år

Insitepart har funnits sedan 2015. Tillväxtresan har gått snabbt – i år räknar företaget med en omsättning på 320 miljoner. Under oktober 2020 tilldelades Insitepart priset Di Gasell som varje år delas ut till Sveriges snabbast växande företag.

Redan från start skiljde sig Insitepart från konkurrenterna genom att inte arbeta som ett traditionellt bemanningsföretag. Tidigt formades idén om att erbjuda ett heltäckande driftkoncept för lager och terminaler. En viktig del i konceptet handlar också om att arbeta datadrivet med egenutvecklade verktyg för att göra uppföljningar och säkerställa kontinuerlig utveckling. 

– Vi är noggranna med att mäta och följa upp prestationer och utveckling, där vi bland annat arbetar med egenutvecklade verktyg och metoder för uppföljning och redovisning av relevanta nyckeltal. Hos många av våra uppdragsgivare började vi som en ren bemanningsaktör, men har över tid bevisat oss och med det fått ett allt större ansvar för driften. Vi växer också tillsammans med kundernas e-handelsverksamheter, säger Tobias Jonasson.

Stora logistikutmaningar att vänta inom detaljhandeln

För detaljhandelns aktörer kommer framtiden innebära stora logistikutmaningar. Förutom utvecklingen med ökad automation och digitalisering, måste företagen stå redo för allt snabbare växlingar. Detta blev tydligt i samband med coronapandemins kraftiga påverkan på konsumenternas shoppingvanor, som bland annat ledde till att rekordmånga ville beställa varor från nätet.

Den stora omställningen ökar behovet av den typen av drifttjänster som Insitepart levererar, menar Tobias Jonasson. Det räcker inte att bara ta in en managementkonsult som sätter strategier, utan utvecklingen måste ske i verksamhetens kärna, ute på lagergolvet. Under hösten kommer Insitepart stötta upp hos kunderna med 1500 kompetenta medarbetare, med allt från driftpersonal, arbetsledning och verksamhetsspecialister. 

– Vi är med och skapar mätbara förbättringar tillsammans med våra kunder, och är väldigt stolta över den resan som vi hittills har gjort. Marknadspotentialen är enorm, så nu handlar det om att fortsätta jobba för att nå långsiktiga samarbeten och attrahera vassa medarbetare, säger Tobias Jonasson.

Nyfiken på hur Insitepart kan hjälpa ditt företag? Läs mer på www.insitepart.se 

 

 

Mer från Insitepart

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Insitepart och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?