Boeing sjönk 2,6 procent i införhandeln. Resultatet uppgick till 64 cent per aktie för tredje kvartalet, vilket var lägre än analytikernas förväntningar om en vinst på 80 cent per aktie. Boeing sänkte samtidigt sin omsättningsprognos för helåret 2005, men höjde vinstprognosen.
Vid 15-tiden hade indexterminen för Dow Jones tappat 0,2 procent. Nasdaqterminen och S&P 500-terminen sjönk båda med 0,1 procent.
Även Amazon.com presenterade ett svagare resultat än väntat, sent på tisdagen, och aktien föll drygt 10 procent i införhandeln.
Flextronics International backade 18 procent i införhandeln. Bolagets prognos om en vinst på 20 cent per aktie för innevarande kvartal, var lägre än analytikernas förväntningar om en vinst på 25 cent per aktie.
Bland de övriga bolagen som presenterat rapporter fanns Kennametal, vars resultat låg i linje med prognosen.
Ericssons branschkollega Lucents resultat på 6 cent per aktie, var i linje med förväntningarna som låg på 5 cent per aktie.
Klockan 16.30 väntas veckosiffran över oljelagren i USA. Råoljepriset i London kom ned något under onsdagen och vid 15- tiden hade decemberterminen för brentolja sjunkit med 36 cent till 59,88 dollar per fat.
På tisdagen sjönk Dow Jones 0,1 procent, S&P 500 gick ned 0,2 procent och Nasdaq stängde 0,3 procent lägre.
På räntemarknaden noterades den amerikanska tioåriga obligationsräntan till 4,56 procent, vilket var 2 punkter högre jämfört med tisdagen.
Snowflake samlar och delar tillförlitlig Covid19-data

Coronapandemin har visat att vi behöver ta del av information på rätt sätt – från pålitliga källor, strukturerat och uppdaterat i realtid. Snowflake tar fasta på detta och samlar tillförlitlig data på sin Cloud Data Platform.
I Snowflakes Data Cloud Platform kan användaren skapa en ”single source of truth” med realtidsdata som samlats in från källor som WHO och John Hopkins-universitet. Data över antalet smittade i världen sammanställs på Snowflake Data Marketplace. Plattformen kan hjälpa företag och organisationer att fatta välgrundade beslut och bli mer datadrivna.
– Datan är redan förberedd för analys när den ligger på vår plattform vilket gör informationen lätt att hantera. Den är även enkel att kombinera med sin egen data för att skapa en bättre bild över sin verksamhet, säger Sam Bäcknäs, Senior Sales Engineer på Snowflake i Sverige.
Kombinerar datakällor för värdefull analys
Data över antalet smittade kombineras med data om befolkningstäthet och även geolokalisering. För globala bolag kan denna information vara avgörande vid planering kring när kontor och butiker på olika platser i världen ska öppna igen, eller för att förutse hur försäljningen kommer att påverkas i olika länder och regioner. Enligt Sam Bäcknäs är det just kombinationen av datakällor som möjliggör intressanta och värdefulla analyser.
EXTERN LÄNK: Få tillgång till Covid19-data genom Snowflake Data Marketplace
– Genom att binda ihop data på Snowflake Data Marketplace över antalet smittade med exempelvis befolkningstäthet och väderinformation kan man göra prediktioner om hur smittspridningen kommer utvecklas och var man borde satsa mer på förebyggande arbete, säger han och fortsätter:
– Jag ser även stor potential för ”data sharing” mellan olika sjukhus i Stockholmsregionen som exempel. Då skulle personalen kunna få information om lediga intensivvårdsplatser i realtid i en dashboard istället för genom telefonsamtal mellan sjukhusen. Detta är lättare att överblicka och innebär mindre belastning för personalen.
EXTERN LÄNK: Nyfiken på Data Sharing? Läs mer här
Molnlösning innebär många fördelar
Sam Bäcknäs menar att många företag och organisationer i dag sitter på värdefull data som kan kombineras och visualiseras för viktiga insikter om den egna verksamheten, och som de även kan sälja vidare. Genom att samla all data på Snowflakes plattform kan kunden dra nytta av alla fördelar med den skalbarhet och administrativa enkelhet som en molnlösning erbjuder.
Fakta Snowflake
Snowflake är en helt molnbaserad data-plattform som finns på Azure, AWS och GCP och är skapad för framtidens datahantering. Produkten fungerar som ”software as a service” och möjliggör att kunder samlar sin värdefulla data på ett och samma ställe. Genom Snowflake Data Marketplace ges också möjligheten att sälja egna dataset som kan vara av intresse för andra bolag.
Läs mer på www.snowflake.com