Morgonens nyheter i korthet

Artikeln du lÀser Àr lÄst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att lÀsa Nordens största affÀrstidning.

  • Full tillgĂ„ng till Di.se med nyheter och analyser
  • TillgĂ„ng till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvĂ€llen innan
  • InnehĂ„llet i alla Di:s appar, tjĂ€nster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du Ă€r inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Kommentera artikeln

I samarbete med IfrĂ„gasĂ€tt Media Sverige AB:s (”IfrĂ„gasĂ€tt”) tjĂ€nst IfrĂ„gasĂ€tt erbjuder Dagens industri möjligheten för lĂ€sare att kommentera vissa artiklar. Denna tjĂ€nst tillhandahĂ„lls sĂ„ledes av IfrĂ„gasĂ€tt som ocksĂ„ Ă€r ansvarig för tjĂ€nsten. De kommentarer som IfrĂ„gasĂ€tt tillgĂ€ngliggör pĂ„ tjĂ€nsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förvĂ€g. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de Ă€r inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. LĂ€s mer om kommentering hĂ€r.

InnehÄll frÄn AccountorAnnons

DÀrför kan företag tjÀna pÄ att outsourca sin ekonomi- och löneavdelning

Funktioner för ekonomi och löner Ă€r nĂ„got alla företag behöver ha pĂ„ plats men det lönar sig inte alltid att axla en egen avdelning. I mĂ„nga fall kan företag istĂ€llet tjĂ€na pĂ„ att outsourca avdelningen och frigöra tid som istĂ€llet kan lĂ€ggas pĂ„ affĂ€ren. Samtidigt sĂ€krar man tillgĂ„ngen till den senaste kompetensen och tekniken. 

I en tid nÀr mÄnga företag kÀmpar för att behÄlla sina kunder, och hitta nya, har det blivit viktigare Àn nÄgonsin att lÀgga tid pÄ sin affÀr och kapa tidsödande processer. Interna funktioner driver kostnader för bÄde system och personal och att lÀgga ut sin ekonomi- och lönavdelning kan vara ett strategiskt bra val för företag som vill kunna lÀgga mer tid pÄ sin kÀrnverksamhet.

Accountor Àr en av norra Europas största fullservicebyrÄer inom ekonomi, lön och HR och hjÀlper företag att dra nytta av den senaste tekniken inom omrÄdet sÄ att de kan ligga steget före sina konkurrenter. Detta gör bolaget genom att effektivisera och automatisera kundernas flöden och arbetssÀtt.

– Vi Ă€r en modern, digital byrĂ„ som investerar mycket tid i att underlĂ€tta för vĂ„ra kunder genom teknik som robotar och AI-lösningar som skapar en hög och tillförlitlig kvalitet. Det gör att kunderna istĂ€llet kan bygga sina relationer och bĂ€ttre förstĂ„ sin affĂ€r, sĂ€ger Magnus Högvall, vd pĂ„ Accountor.  

Helhetserbjudande 

Som en one-stop-shop inom ekonomi och lön kan Accountor bland annat sköta företags löneadministration, redovisning och elektronisk fakturahantering, men ocksĂ„ erbjuda kvalificerad löpande rĂ„dgivning och rekrytering av personal. Att nyttja detta Ă€r en bra strategi om man vill minimera kostnader och risker, menar Magnus Högvall. 

– Genom att outsourca funktioner fĂ„r ledningen och företaget mer tid att fokusera pĂ„ sin verksamhet, tillgĂ„ng till mer modern teknik utan att behöva göra stora investeringar eller genomföra tunga migrationsprojekt. Man fĂ„r tillgĂ„ng till kompetens, sĂ„ inga dyra och kostnadskrĂ€vande rekryteringar behövs med allt vad överlĂ€mning och inkörning innebĂ€r. Jag skulle vilja sĂ€ga att outsourcing Ă€r ett bra sĂ€tt att undvika framtida stora kostnader och risker samtidigt som det ger större möjlighet för ledningen att fokusera pĂ„ att utveckla företaget och affĂ€ren.

Personliga relationer i fokus

Utöver att hjÀlpa företag att kunna fokusera pÄ sina kunder lÀgger Accountor stort vÀrde i att bygga och bevara sina egna relationer med kunderna. Trots att de anvÀnder automatisering och AI sÄ Àr konsulterna en tung del av deras erbjudande, förklarar Magnus Högvall.

– Det Ă€r i slutĂ€ndan mĂ€nniskor som upptĂ€cker mĂ„nga saker och kan vara proaktiva och inga robotar kan ersĂ€tta dem. Modern teknik höjer kvaliteten och skapar en trygghet som ger en grund dĂ€r relationen mellan kund och konsult kan byggas. Robotisering gör ocksĂ„ att kostnaderna blir mycket mer förutsĂ€gbara i leveransen vilket ocksĂ„ bidrar till ett ökat förtroende. 

– NĂ€r Covid-19 började sprida sig i Sverige och vi började fĂ„ daglig information om bidrag och krispaket mĂ€rkte vi hur ovĂ€rderliga vĂ„ra medarbetare var i stöttandet av vĂ„ra kunder. De kunde förklara hur Ă„tgĂ€rderna fungerar och anvĂ€ndas för deras företag vilket verkligen uppskattades, avslutar han.

LĂ€s mer  

Mer frÄn Accountor

Artikeln Àr producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du anvÀnder en annonsblockerare

Om du Àr prenumerant behöver du logga in för att fortsÀtta. Vill bli prenumerant kan du lÀsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 mÄnaderna.

  • Full tillgĂ„ng till di.se med nyheter och analyser

  • TillgĂ„ng till över 1100 aktiekurser i realtid

  • InnehĂ„llet i alla Di:s appar, tjĂ€nster och nyhetsbrev

3 mÄnader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?