1515
Annons

Nokia skriver ned prognoser

Av Nokias rapport för år 2000 framgår att rörelsemarginalen för Nokia var lägre än motsvarande period 1999, en effekt av den hårdnande konkurrensen.
Nokia redovisar ett resultat före skatt och minoritetsintressen på 5.862 miljoner euro, 51,7 miljarder kronor.

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Alpine A110S: Så rolig med gokart-känsla

Sportbilar med underbart ljud från en förbränningsmotor kanske inte är det mest aktuella i elbilstider. Men när retro görs rätt kan det bli väldigt bra. Alpine A110S är ett lysande exempel på det.

TILLBAKA TILL 1960-TALET. Alpine A110S har 300 hästkrafter. Men det är inte effekten som är den största styrkan, det är i stället lättviktskonstruktionen och den omedelbara glädjen bakom ratten. Avskalad och på gränsen till spartansk är modellen inspirerad av 1960-talets original, men utan att bli för retro. På många sätt är Alpine en antites i den moderna bilvärlden, bensindriven och högljudd, men fungerar också som en påminnelse om vad elbilarna inte kan erbjuda i form av analog känsla.
TILLBAKA TILL 1960-TALET. Alpine A110S har 300 hästkrafter. Men det är inte effekten som är den största styrkan, det är i stället lättviktskonstruktionen och den omedelbara glädjen bakom ratten. Avskalad och på gränsen till spartansk är modellen inspirerad av 1960-talets original, men utan att bli för retro. På många sätt är Alpine en antites i den moderna bilvärlden, bensindriven och högljudd, men fungerar också som en påminnelse om vad elbilarna inte kan erbjuda i form av analog känsla.Foto:Patrik Lindgren
Foto:Marcus Engström
Foto:Marcus Engström
Foto:Marcus Engström
Foto:Carl-Johan Lejland
Foto:Carl-Johan Lejland
Foto:Carl-Johan Lejland

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?