Swedish Match vd om exportsuccén: ”Zyn är den perfekta produkten”

Swedish Match tobaksfria produkt Zyn har blivit en stor svensk exportsuccé med explosiv tillväxt men få vet så mycket om den. Lars Dahlgren som nu är inne på sitt 13:e år som vd ser dock enorm potential i produkten.

Han ger också en känga till svenska institutioner.

Swedish Matchs vd Lars Dahlgren berättar detaljerna om succén för tobaksfria produkten Zyn.
Swedish Matchs vd Lars Dahlgren berättar detaljerna om succén för tobaksfria produkten Zyn.Foto:Gustaf Månsson
Foto:Gustaf Månsson

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?