1515
Di Akademis kurssida

Di Akademi erbjuder kunskap, inspiration och kompetens för dig i näringslivet. Här hittar du kurser inom ekonomi, finans, affärsutveckling och mycket mer.

Marknadsföring på Linkedin – strategi, innehåll och annonsering

Välkommen till en praktiskt inriktad heldagsutbildning i hur ditt företag kan använda Linkedin framgångsrikt som marknadsföringskanal. Du får lära dig hur du skapar en strategi för er Linkedin-närvaro, engagerar dina medarbetare och skapar attraktivt innehåll. Stor vikt läggs vid hur du annonserar på Linkedin, hittar och segmenterar din målgrupp och får leads.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Hur du skapar en strategi för er närvaro på Linkedin
  • Hur du får din egen organisation att bli engagerad i er Linkedin-närvaro
  • Hur du skapar och bygger upp en Linkedin-sida för företag och organisationer
  • Hur du kan mäta följarnas engagemang
  • Hur annonseringsverktyget Campaign Manager fungerar
  • Hur du når din målgrupp på Linkedin när du annonserar
  • Hur du hittar din målgrupp på Linkedin genom att söka på bransch, funktioner och titlar och hur seniora personerna är
  • Hur du kan generera leads på Linkedin

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med Linkedin inom marknadsföring och kommunikation. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter och praktiska råd för hur Linkedin kan användas i sin marknadsstrategi.


PROGRAM:

09.00 Välkomnande och introduktion

  • Introduktion av kursledare och deltagare
  • Genomgång av dagen: tider och agenda 

09.15 Introduktion till Linkedin

  • Hur Linkedin gått från att vara en cv-databas till en mötesplats, innehålls- och marknadsföringskanal
  • Affärsområden och tjänster på Linkedin 

10.15 Kaffe

10.30 LinkedIn i sociala mediemixen

  • Behörighet och vad du kan göra på din företagssida
  • Följare och räckvidd
  • Vad går att mäta och hur du gör det 

11.30 Lunchpaus

12.30 Målgruppsgenomgång

  • Genomgång av målgrupp
  • Kategorisering utifrån bransch, funktion, titlar och hur seniora personerna är
  • Hur du kan söka fram och nå en specifik målgrupp

13.30 Content marketing

  • Hur du skapar innehåll som engagerar och ger effekt
  • Teknisk genomgång: bildformat, länkning för uppdateringar
  • Hur du kan generera leads på Linkedin: case och exempel 

15.00 Kaffepaus

15.15 Employer engagement

  • Hur du skapar engagemang bland medarbetare och får ditt innehåll att spridas

15.45 Annonsering på Linkedin

  • Genomgång av sponsrade inlägg: InMails, Dynamic Ads och Lead Gen Forms
  • Praktisk genomgång av annonseringsverktyget Campaign Manager

16.30-17.00 Sammanfattning och avslutning

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?