START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS
4 februari 2020

Masterclass sociala medier

Välj ämnesområde

I en tid när allt fler plattformar konkurrerar om konsumenters uppmärksamhet är det viktigare än någonsin att lära sig att navigera genom det snåriga sociala medie-landskapet. Den här heldagsutbildningen handlar om hur du gör det framgångsrikt. Vi går igenom hur du ska tänka för att skapa en framgångsrik strategi, innehåll som fungerar i sociala kanaler, och inte minst hur du annonserar, värderar och mäter era insatser i sociala medier.

 

KURSINFORMATION

Datum: 4 februari 2020
Tid: 09.00–17.00
Pris: 8 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
Plats: Stockholm City

Vid frågor, kontakta:
Magnus Norrman
magnus.norrman@di.se
070 729 37 21

Anmäl dig här

DU FÅR LÄRA DIG:

Om de olika sociala kanalerna och hur de utvecklats

Vad som skiljer marknadsföring i sociala medier från traditionell marknadsföring

Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål

Hur du kan tänka för att skapa relevant och engagerande innehåll

Optimering av medieinvesteringen i sociala medier

Hur du kan bedöma och mäta era insatser i sociala medier

Hur man kan följa med i utvecklingen och på såt sätt snabbare nå verksamhetens affärsmål

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:

Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med sociala medier men är i allra högsta grad relevant för alla som arbetar med någon form av marknadsföring. Kursen riktar sig framför allt till dig som jobbar med B2C.

MÅL MED UTBILDNINGEN:

Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter som kan bidra till ökad framgång i sociala medier.

PROGRAM

09.00 Välkomna och introduktion

09.30 Om konsten att tänka om

  • Hur skiljer sig marknadsföring i sociala medier från mer traditionell marknadsföring?
  • Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål

10.30 PAUS

10.45 Vad utmärker de som lyckas och de som ”misslyckas”

Exempel på bra och dåliga kampanjer i sociala medier – gemensam diskussion

12.00 LUNCH

13.00 Mät precis allt!

  • Vilka KPI:er är relevanta?
  • Vitsen med att mäta och följa upp.
  • Vad är egentligen ett bra resultat?

14.00 Vem äger ditt varumärke?

Fördelar och nackdelar med att använda influencers – gemensam diskussion

15.00 PAUS

15.15 Relevant innehåll är viktigare än viralt

  • Vikten av att skapa innehåll som är relevant
  • Vad är egentligen relevant innehåll
  • Konsten att hitta rätt målgrupp

16.00 The next big thing

Vilka kommande trender måste vi ha koll på – gemensam diskussion

16.45 - 17.00 Avslut

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer