Börs & Marknad Ledare Bil Play Podd Di Weekend Di Digital Dagens tidning Jobb
Meny
Start Nyheter

Sharapova förlorar miljoner i uteblivet sponsorkontrakt

  • Foto: Aaron Favila/TT

Nu väljer även Porsche att bryta sponsoravtal och samarbeten med den ryska tennisstjärnan Maria Sjarapova som en direkt följd av gårdagens dopningserkännande

 "Vi beklagar de aktuella nyheterna om Maria Sjarapova. Tills ytterligare detaljer dyker upp och vi har möjlighet att analysera situationen har vi beslutat att avbryta planerade aktiviteter", säger Volkswagen-ägda Porsche i ett uttalande.Maria Sjarapova har varit varumärkesambassadör för Porsche, enligt CarScoops.

Tidigare under dagen har både Nike och klocktillverkaren Tag Heuer tagit avstånd från tennisstjärnan och stoppat sina sponsoravtal.

"Vi har bestämt oss för att avsluta vårt förhållande med Maria under tiden för utredningens gång. Vi kommer fortsätta att bevaka situationen", sade en talesman för Nike i ett uttalande.

 

 

Maria Sharapova testades positivt i samband med Australian Open tidigare i år och på måndagskvällen medgav tennisstjärnan att hon tagit meldonium som nyligen dopingklassats.

Maria Sharapova är numera rankad nummer 7 i världen. Hon tillhör en av världen högst betalda kvinnliga idrottare och i fjol drog hon in nästan 30 miljoner dollar, där cirka en fjärdedel kom från prispengar, rapporterar Bloomberg News som hänvisar till siffror från tidningen Forbes.